)
„Доста често – да не кажа, че е абсолютно ежедневие залавянето на престъпници“, отбеляза той.
„Кражбите се увеличават, когато има по-сериозни кампании. За съжаление ние сме от потърпевшите“, казва Ана Николова, регионален мениджър на верига спортни магазини.
„По-скоро идват организирано в обекта, по предварителна поръчка. Поведението им е по-различни от това на клиента. Оглеждат се кога няма достатъчно персонал, бавят се прекалено много време на места. Дават симптоми на човек, който трябва да бъде проследен“, обясни Ана Николов.
С голямото предпразнично пазаруване идва и опасността да станем жертва на кражби в магазините. Схемите стават все по-разнообразни, а крадците по-изобретателни. Какъв е профилът на джебчиите и как да се предпазим?
Виталий Цветков отбеляза, че срещу алармените сигнализатори на стоките се използват заглушители.
От Асоциацията на търговците за нехранителни стоки посочват, че 40% от кражбите стават в големите търговски центрове - тип мол, в по-големите градове, и 20% - в по-малките населени места.
По думите му те също са с доста различен профил – от непълнолетни и малолетни до възрастни хора. Те се оглеждат за хора, които не хаят за своите вещи.
По думите ѝ профилът на крадците е доста широк – малолетни, непълнолетни, възрастни и добре облечени хора. Отличава ги поведението им. В схемите най-често са замесени няколко души, които действат организирано.
Според проучване крадците освен да обират стоки от магазините, отиват и за да обират клиентите.
Старши инспектор Виталий Цветков от СДВР обясни, че се наблюдава постоянство в кражбите от магазините, а старанието на органите на реда е да противодействат.
Търговците разчитат на видео наблюдение, алармени системи, на служителите си, на охрана на място.
„Има канали, в които хората могат да си поръчат дадена стока от търговски обект, както и хора, които могат да им я осигурят чрез кражба“, посочи ще тя.
Последвайте канала на