" Това е по проект, който миналата година беше изпълнен, за цялостен ремонт на квартала. Етажната собственост на 27 блок не желае да е отворено там", каза Христо Христов, който е кмет на район "Младост" – гр. Варна.
"Дирекция инженерна инфраструктура на Район "Младост" отказа да постави знак. Подадох жалба до община Варна, отговориха ми, че колчетата са поставени законосъобразно", каза Нинов.
"Наложи се да се търсят хора, които да пренесат възрастната госпожа до линейката. Но по време на работен ден - къде и как да се намерят тези хора", разказа Димитър Петров.
"Нашата маза долу е пълна с фекалии, кола няма откъде да мине, главният вход за канализацията е входът на блока. Хората отказват да дойдат", разказа Жельо Николов.
"Оттук се слиза за задния изход на входа, който е запушен и няма как да се стигне до него. От ляво стигаме до вход В, който е заключен и нямаме изход за от задната страна", каза Нинов.
"Подадохме жалба в община Варна. Общината реагира изключително бързо - след няколко дена пристигна екип на проверка. Екипът отряза жълтата бариера", разказа адвокат Тони Нинов пред БНТ.
"Тези входове би трябвало да са отворени, да може да се преминава спокойно. И за линейки да могат да спрат, и медици да влязат във блока, и ако има някакво друго произшествие да се качат други органи", коментира Илия Коев.
Заради ограничения достъп до алеята шофьорите на линейки са принудени да спират на булеварда или зад блока, което затруднява медицинските екипи. Последният случай е отпреди няколко дни.
Липсата на достъп на специализираните автомобили до жилищните кооперации създава и други затруднения.
От община Варна заявиха, че някои от живеещите в района искат достъпът на автомобили да бъде абсолютно забранен, дори това да означава ограничение и за колите със специален режим.
От община Варна, обаче обясниха, че е намерен компромисен вариант, тъй като блоковете имат входове от двете страни и достъпът за автомобил зад кооперациите е разрешен.
Проблемът за живеещите в блоковете 27, 28 и 29 започнал преди 4 години, когато алеята пред входовете била затворена с бариера. Тя пропускала само автомобили със специален режим на движение. Но една сутрин хората я заварили заварена.
Според адвокат Нинов входовете са неизползваеми.
Хората се надявали там да бъде поставен пътен знак, който да забранява влизането на автомобили, но вместо това били монтирани метални антипаркинг колчета.
Живеещите в района са категорични, че ако проблемът не бъде решен, ще търсят правата си по съдебен път.
" Не дай си Боже нещо да се случи зад блока не може да влезе пожарна заради неправилното паркиране в района, а пред блока няма как да влезе пожарна и в момента живеем на ръба, защото ако нещо се случи, може да стане голяма беля", обясни Петко Танков.
"Има подписка, която е инициирана от гражданите, които живеят там, и те лично желаят да няма автомобили и да има сложени колчета. Понеже самата алея е пешеходна и входовете им, от които излизат, са точно на алеята",обясни Илия Коев,който е зам. - кмет на Варна.
"Линейката пристига с един шофьор и с едно лице, което е или дама или лекар, но няма кой да носи болния. И когато няма кой да носи болния, трябва да пристигне пожарна. През това време поставяме живота и здравето на човека, който има необходимост от медицинска помощ в опасност", заяви Нинов.
"Съгласно конвенцията за защита правата на хората с увреждания, общината е длъжна да осигури транспорт до жилищните сгради на хора, които са лежащо болни. 00:25 Тук трябва да се сезира Комисията за защита на хората с увреждания за дискриминация", каза Нинов.
Живеещи във варненския квартал "Св. Иван Рилски" недоволстват заради антипаркинг колчета, монтирани до блок 27. Те са поставени там, за да ограничат достъпа и паркирането на автомобили по алеята пред жилищните кооперации. Колчетата, обаче, блокират и единствения удобен вход за линейки, пожарни коли и автомобили, които превозват хора с увреждания.
)