Очакванията са масивът Цугшпице, където е разположен едноименният най-висок връх в Германия, 2962 метра, да е първият традиционен курорт, който да посрещне скиорите на 29 ноември.
Климатичните промени предлагат постоянни предизвикателства, които могат да повлияят на зимните спортове, според Германската асоциация на кабинковите въжени линии и лифтове (VDS).
През миналия сезон много писти са имали затруднения поради липсата на сняг, а пистите на по-ниска височина са затваряли по-рано. За сметка на това в по-високите части на планината валежите от сняг са били над средното ниво.
По-рано тази година популярният ски курорт Йенер, разположен в района на Берхтесгаденер Ланд в Бавария, обяви края на традиционното каране на ски там, бележейки завършека на една продължила с десетилетия ера.
Сигурната новина за предстоящия сезон е, че ски пропуските ще са по-скъпи. Това се дължи на повишените разходи в различни сектори, най-вече енергията и персонала, обяви германската асоциация. Очакванията са цената да се повиши средно до под 3 на сто.
Германската асоциация на кабинковите въжени линии и лифтове подчерта, че зимните спортове в Алпите остават основна част от бизнес стратегията в повечето региони.
Ски курортите в Южна Германия се подготвят за предстоящия зимен сезон, като целта е да са готови до края на ноември или началото на декември, таейки надежда за температури под нулата и снеговалеж, информира ДПА.
Времето през миналата зима подчертава последиците от глобалното затопляне и предлага на операторите на лифтове нови предизвикателства, заявиха от браншовата организация, като добавиха, че увеличаването на екстремните метеорологични явления затруднява планирането в курортите.
В отговор на опасенията, свързани с климата, операторите на лифтове се стремят да намалят въглеродните емисии. По данни на Германската асоциация на кабинковите въжени линии и лифтове 74 на сто от електроенергията, използвана от местните лифтове, идва от възобновяеми източници.
В допълнение към това много оператори насърчават екологични опции за пътуване, предлагайки безплатни трансфери или обществен транспорт и пакетни оферти, тъй като пътуванията до курортите са около 80 на сто от въглеродните емисии, генерирани от ден каране на ски, според браншовата организация.
)