Това заяви кметът на София Васил Терзиев в пост във Фейсбук.
Какви са фактите:
Мостът на бул. „България“ и Околовръстен път е собственост на АПИ.
Аварийните дейности станаха възможни, след като главният архитект издаде протокол по чл. 195 и чл. 196 от Закона за устройство на територията, който посочва обекта като авариен и дава възможност на Столичната община да започне работа.
Когато държавата не е на мястото си, Столична община е там, за да решава проблемите, попита Теризев.
За пореден път сме свидетели как държавна институция се използва за политически цели, вместо да решава проблемите на хората. В позицията на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) са смесени три различни теми, представени по манипулативен начин и всяващи объркване и страх у хората в София.
През 2020 г. с решение на Министерския съвет № 127 републиканската пътна мрежа е извадена от обхвата, за който трябва да се плаща винетен стикер. За Софийския околовръстен път не се дължи винетка. Столичната община има сключено споразумение с АПИ за поддръжка на републиканските пътища на територията на общината за 2024 г. и предстои да бъде подписано същото споразумение за следващата година – 2025 г., както се подписва всяка година.
Столичната община изпълнява своята част от споразумението с АПИ за поддръжка на републиканската пътна мрежа на територията на общината. В съответствие с това е възложено обследване на мостовото съоръжение на бул. „България“ и Околовръстен път. Обследването, извършено от екип инженери от УАСГ, дава ясни препоръки, че трябва да се направи основен ремонт на съоръжението. Докато АПИ отказва да признае отговорността си за този ремонт, Столична община предприе аварийни действия. Извършва се аварийно подпиране на мостовото съоръжение. Безопасността на хората е основен приоритет и с нея няма да бъде направен компромис. След като бъде осигурена безопасността, ще бъде пуснато и движението.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)