"Не смятам, че самолетът е отказал. Това означава да откаже двигателят, което ще доведе до пропадене, до срив на машината. а от гледна точка на наблюдателите - такъв момент няма", обясни той.
Причините за трагедията край "Граф Игнатиево" могат да бъдат няколко, но към дадения момент нямаме пълна информация,за да се спрем на една от хипотезите. Първата хипотеза е отказ на авиационната техника. Самолетът Aero L-39 Albatros е много хубав самолет, чешко производство. Лети се на него вече много години, обучават се курсанти, бъдещи военни пилоти, летци. Самолетът е минал през капитално-възстановителен ремонт. Предполагам, че преди полета, той е бил изпробван в пълна степен: както двигателите, така и бордните системи. Това каза в предаването „Офанзива с Любомир Огнянов” по NOVA News бившият военен пилот Николай Калев.
Калев отхвърли хипотезата птица да е попаднала в двигателя на машината. "Според мен става дума за грешна техника на пилотиране от страна на двамата летци. Много ми е интересно как е водена подготовката на пилотите в навечерието на този демонстративен ден", добави бившият летец.
"Пилотът може да е първокласен летец, но, когато трябва да изпълни едно такова сложно задание, той трябва да тренира максимално. Казаха в публичното пространство, че те са се готвили няколко месеца. Да, но последните две-три седмици как са летели? Аз, ако съм техен командир, през последните две-три седмици, в зависимост от метеорологичната прогноза, бих ги товарил на седмица с по три летателни смени със сложен пилотаж. Първо на средни височини и постепенно да снижавам височината", посочи той по повод подготовката за полета.
Калев обясни и защо двамата пилоти не са успели да катапултират преди сблъсъка. "Ако те са изпълнявали някакъв низходящ маньовър под 150-100 м, те са нямали просто полезен ход. И да се катапултират, на тях не би им достигнало времето, не би се разтворил парашута, а аз предполагам, че те са дърпали оста максимално, за да могат да излязат от пекира и да не се ударят в земята", допълни бившият военен пилот.
)