Липсва дългосрочна политика в БДЖ! Защо?

15
© Pixabay

"Голяма част от пътниците са от малцинствата и не плащат билети. Кондукторът казват: Билетът е четири лева, два за теб, два за мен. Това не се отчита. БДЖ издава билети на ръка, навсякъде има малки машинки, махнаха ги", обясни той.

"Защо работещите в БДЖ трябва да се возят без пари? Не трябва да има преференции. Работиш в тази компания да си изкарваш прехраната. Влаковете са пълни, празен влак не тръгва от София. БДЖ могат да печелят от атракциите, които предлагат", заяви още журналистът.

"Интересите са да се купува на парче и определени фирми да строят жп линии. Разделянето се направи в цяла Европа, но не както в България. Половината сдружения, които са правили ремонт, са фалирали и парите ги няма. Тотално сбъркана схема. В сайта на БДЖ се дават закъсненията, там е страшно като ги видите. Трябва да има финансиране и отговорни длъжностни лица", каза още проф. Ананиев.

"Предишният министър имаше желанието само да се показва. Показва се преди да е свършил работа. И с хеликоптера, и с вагоните. С Красимира Стоянова съм работил. Има опит и технология, но ние нямаме дългосрочна политика в железопътния транспорт. Тя е от 20 до 30 години - какви ще са линиите, какви ще са влаковете. Няма държавна политика", коментира проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия в "България сутрин".

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков беше заменен от Красимира Стоянова заради поредицата от инциденти през последните седмици в БДЖ.

Авторът на "Историите ON AIR" по Bulgaria ON AIR дългогодишен икономически репортер Миглена Георгиева посочи, че по отношение на БДЖ не правят нещо в транспортното министерство.

Проф. Симеон Ананиев добави, че един пътник излиза 2000-3000 лева на данъкоплатците.

Съставът на БДЖ е много остарял, купуваме втора употреба. Няма дългосрочна политика. Една от основните грешки е раздялата на железопътната инфраструктура от "БДЖ - Пътнически превози". Не може да изграждаш жп линии, а влаковете ти да не отговарят на жп линиите. Локомотивите в България не отговарят на високата скорост", подчерта журналистът.

Той изтъкна, че с новите локомотиви не могат да се возят старите вагони, защото те са с остаряло оборудване. И подчерта, че най-важното в железницата е безопасността.

Последвайте канала на

Десислава Станева
15

Свързани новини

Водещи новини

Липсва дългосрочна политика в БДЖ! Защо? | Новини.бг