Изразените опасения тогава бяха, че потребителите могат да се сблъскат с по-високи цени и по-ниско качество на авиокомпаниите в и извън Италия поради ограничената конкуренция.
Днес еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер в изявление заяви, че регулаторите са доволни, "че остава достатъчно ниво на конкурентен натиск" върху италианския въздушен транспорт, след като бяха намерени решения.
Преди около месец италианското правителство предупреди Брюксел да не възпрепятства сделката.
"ИТА еъруейз" бе създадена през 2020 г., след като се стигна до преструктуриране на фалиралия италиански авиопревозвач "Алиталия" (Alitalia), отбелязва БТА.
Европейската комисия обяви в сряда, че разрешава на германската авиокомпания "Луфтханза" (Lufthansa) да придобие миноритарен дял от италианския си конкурент "ИТА еъруейз" (ITA Airways), предаде ДПА. Решение по казуса се очакваше до утре, като първоначално Брюксел не даде зелена светлина на сделката.
През май 2023 г. "Луфтханза" се съгласи да придобие 41 на сто от "ИТА еъруейз" срещу 325 милиона евро, припомня ДПА. Съгласно споразумението германското дружество може да придобие още 49 процента от книжата на "ИТА еъруейз" през 2025 г. при определени условия, а останалите 10 процента - на по-късен етап.
За да успокоят регулаторите на ЕС, "Луфтханза" и италианското правителство се споразумяха да улеснят оперирането на полети на къси разстояния от конкурентни авиокомпании до Централна Европа и да споделят слотове за кацане на летището в Милано, за да намалят потенциалното господство на германския авиопревозвач.
)