Железопътната линия, която ще струва повече от 2,3 трилиона рубли (25,97 милиарда долара), ще бъде изградена от руската компания "Ви Ес Ем Ту Кепитълс" (VSM Two Capitals) на концесия с държавни и частни средства.
Настоящият президент и председател на Управителния съвет на руската "Сбербанк" Герман Греф заяви, че ще участва във финансирането на проекта.
Руското правителство планира да отпусне най-малко 300 милиарда рубли заеми от Фонда за национално благосъстояние при лихва 1 на сто през 2025 г. и субсидии в размер на около 328 милиарда рубли между 2024 г. и 2038 г., показва решението.
Русия одобри проект за изграждане на първата високоскоростна пътническа железопътна линия между двата най-големи града в страната - Москва и Санкт Петербург, който ще бъде финансиран с пари от държавния бюджет, се казва в правителствено решение, предаде Ройтерс.
Одобрен е проект за изграждането на 679-километрова железопътна линия, която трябва да позволи на произведени в Русия влакове, движещи се с 360 км/час на час, да стигат от Москва до Санкт Петербург за около два часа-два часа и половина, вместо четири-пет часа, както е в момента. Това съобщи правителството по време на Международния икономически форум в Санкт Петербург.
Русия предложи да повиши данъците за компаниите и богатите хора в страната, което може да добави допълнителни 30 милиарда долара към бюджетните приходи за следващата година и да позволи на Москва да увеличи разходите, включително и за войната в Украйна.
Повече от 580 милиарда рубли са необходими за проекта от Фонда за национално благосъстояние, като финансирането ще дойде и от други източници, включително руските държавни банки Ве Те Бе (VTB), "Сбербанк" (Sberbank) и "Газпромбанк" (Gazprombank), каза през февруари тази година бившият министър на транспорта Виталий Савелиев.
)