Повечето от вноса идва от Тайван и Камбоджа
Швейцария и Великобритания са водещи дестинации по отношение на износа
Вноса на велосипеди в ЕС обаче е възлизал на 1,98 милиарда евро, което е 21-процентово намаление в сравнение с 2022 г.
Повечето вноса на електрически велосипеди в ЕС е идвал от Тайван (59 процента от общия внос в ЕС), следван от Виетнам (16 процента), Швейцария (11 процента) и Китай (6 процента).
През 2023 г. вносът на неелектрически велосипеди в ЕС идва главно от Тайван (32 процента от целия внос на велосипеди в ЕС представен), Камбоджа (28 процента), Китай и Бангладеш (по 8 процента за всяка).
Швейцария и Великобритания също са били основните дестинации за износ на електрически велосипеди (съответно 46 и 26 процента от общия износ на електрически велосипеди от ЕС), следвани от САЩ (10 процента) и Норвегия (9 процента).
През 2023 г. страните от Европейския съюз са изнесли велосипеди, в това число и електрически, за страни извън Общността на стойност 1,03 милиарда евро, което е спад с 10 процента спрямо приходите от продажба на велосипеди в ЕС през 2022 г. Това показват най-новите данни на Евростат, публикувани на страницата на статистическата агенция днес, когато отбелязваме Световния ден на велосипеда.
През 2023 г. Швейцария беше основната дестинация за износ на неелектрически велосипеди от ЕС, като на страната са се падали 30 процента от целия износ на ЕС за трети държави (изразен като парична стойност). На второ място като най-голяма дестинация за износа на велосипеди от ЕС е била Великобритания (20 процента) и САЩ ( 6 процента).
През миналата година ЕС е изнесъл 293 000 електрически велосипеда (-21 процента на годишна база) и е внесъл 867 000 електрически велосипеда (-27 процента). В същото време ЕС е изнесъл 852 000 неелектрически велосипеда (-17 процента спрямо 2022 г.) и е внесъл 3 500 000 (-34 процента).
)