Според него линията на видимост на пътния участък се скрива от няколко пътни знаци. „Водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид удара, който се е случил, автомобилът се е движел над позволеното”, добави Желязков.
„Има няколко предпоставки, за да се случи този инцидент. Автомобилът на НСО е с тегло 3 тона, пострадалият автомобил е 1400 кг. Изчислихме, че удара е бил с не по-малко от 130 км/ч”, коментира в ефира на Нова телевизия Ивайло Желязков, пътен експерт от Европейския център за транспортни политики.
След инцидента край Аксаково, разследването около случая продължава. Премиерът Димитър Главчев поиска незабавна проверка във връзка с информацията за асфалтирана част от път в района на Аксаково, където преди дни имаше тежка катастрофа с автомобил на НСО, в който се е возил Кирил Петков.
Междувременно през вчерашния ден беше отстранен директорът на ОПУ – Варна инж. Явор Пасев и началникът на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ Севдалина Казълова. Асфалт не е положен само на мястото около катастрофата, а и на много места по пътния участък. Асфалтирането на пътя, където стана тежката катастрофа, е започнало три дни след инцидента.
По негови думи това е един от най-натоварените участъци в района. Ограничението е 90 км. „Ако автомобилът се е движил с 90 км, ударът нямаше да е толкова голям и жесток. Пострадалият автомобил е бил с много стари зимни гуми и с малко тегло. Колата на НСО е изрядна откъм поддръжка”, заяви пътният експерт.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)