)
„Нашата задача е да изградим поне 160 станции. Те ще бъдат във всички части на страната, с изключение на Югозападния район, който е район в преход и изключен от тази схема”, заяви Мартин Георгиев от Министерство на транспорта.
„По принцип зарядната инфраструктура в България е добре развита. По директива 94 от 2014 година беше заложена препоръчителна бройка от около 7000. Останалите 6000 още не сме ги постигнали, но вървим в тази посока”, подчертава Илия Левков.
Отпускат 42 милиона лева за зарядни станции за електромобили по магистралите. Парите идват от програмата „Транспортна сигурност”.
Засега електроавтомобилите не са голям част от всички коли по пътищата ни. Техният брой е точно 17 458. Но това ще се промени в близките пет години.
Затова от Министерството на транспорта ще помогнат с още места за зареждане.
Станциите ще бъдат изградени в близките две години и половина. Като условието е да бъдат по коридорите на така наречената Трансевропейска транспортна схема. В нея попадат основно магистралите „Тракия” и „Струма”. След изграждането им пътуването между градовете с автомобил като този ще бъде много по-лесно.
Ще са минимум три пъти повече, което означава, че зарядните станции трябва да бъдат в същата прогресия. Даже малко повече, обясни за NOVA Илия Левков от Национална браншова организация за електрическа мобилност.
Последвайте канала на