"Даже вече се извърши обход от смесен екип на полицията и ОПУ, с които са определени местата, на които ще бъдат обособени екипи за извършване на контрол на скоростните режими", обясни Чергов.
Не сме спирали да работим по превенцията по отношение на катастрофите по пътищата в Пловдив и региона.
А тя, мога да кажа, е изключително засилена. От есента насам, след като възстановихме структурата на КАТ, с над 10 % са увеличени издадените фишове и наказателни постановления, съставените актове и наложените глоби.
В същото време положихме усилия и е значително завишено връчването на вече издадени наказателни постановления и фишове", коментира още ст. комисар Чергов.
Не на последно място по важност, допълни той, е инфраструктурата. Поведението на шофьорите трябва да е съобразено с нейното състояние, за да не се стига до тежки инциденти.
Това коментира пред "Марица" директорът на Областната дирекция на МВР в Пловдив ст. комисар Георги Чергов във връзка с трагичния инцидент на бул. "Руски" и обвиненията към полицията.
Той допълни, че преди тежкия инцидент със загинали на бул. "Руски", в края на април по негова инициатива е свикано извънредно заседание на Областната комисия по безопасност на движението за спешно набелязване на мерки.
Той подчерта, че МВР полага най-много усилия, ангажира най-много сили и средства за решаване на проблема с пътния травматизъм. "Всичко това, обаче, е свързано предимно с контролната функция.
Трябва да се спазват, независимо дали сме в ролята на водачи или на пешеходци. Всеки трябва да изисква първо от себе си да спазва правилата", категоричен е Чергов.
По думите му, на още по-ранен етап е отправено предложение до Главната дирекция да се предоставят допълнителни устройства за осъществяване на пътен контрол като триноги и т.н. Поръчани са и специални кутии за пренасяне на специализираната техника.
"Всеки гражданин трябва да бъде съпричастен с проблема с пътния травматизъм. Затова постоянно апелираме да се сигнализира, когато някой стане свидетел на нарушение, на рисково поведение и т.н.", каза още шефът на пловдивската полиция.
"Ежеседмично провеждаме специализирани полицейски операции в различни направления, осъществяваме линеен контрол. Опитваме се да ангажираме допълнителни полицейски сили за пътищата от републиканската пътна мрежа, като Пловдив-Карлово, Пловдив-Пазарджик, път I-8 и т.н., които са натоварени и често стават катастрофи", каза Чергов.
Тогава одобрение срещнаха две предложения, направени от полицията – по големите пътни артерии в областта да се обособят и укажат с табели места за контрол с технически средства за скорост, на които да се разполагат екипите, както и да се осъществява ефективно наблюдение над качеството на обучение за възстановяване на отнети контролни точки на водачи-нарушители на ЗДвП.
Той обобщи, че всички показатели по контролните функции на МВР са завишени, но големият проблем е заровен много по-дълбоко - през целия житейски път на младия водач или пешеходец, като се започне от семейната среда през училището и се стигне до обучението в автошколите. "Непрекъснато се опитваме да обясняваме, да разясняваме и да припомняме правилата.
)