Бум на пътуванията в България се очаква за този Великден, прогнозира директорът на Института за анализи и прогнози на информационната среда в туризма Румен Драганов.
Причината е заради факта, че попадаме в петгодишния цикъл, през който празникът се отбелязва през май, когато празнуваме Гергьовден, а в края на месеца честваме и Деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност. Май събира инерцията от положителните резултати заради хубавото време, което стимулира посещението на чужденци за католическия Великден, първите гости вече пристигнаха по морските ни курорти, а април все още е под знака на зимния сезон с пълни планински курорти. Политическият водовъртеж около служебното правителство и предстоящите евроизбори не са във фокуса на българина, който планира вече лятната си ваканция, след като е осигурил великденската си почивка, а атрактивните предложения за почивка в къщите за гости, балнео и спа, градските хотели са вече на изчерпване. Нощувките за този Великден ще са в рамките на 60-250 лева за човек.
Очакват се над 1 милион пътувания в България
Средно на около пет години Великден е в края на април и началото на май и обикновено при подобна ситуация се отчитат много интензивни пътувания, коментира Румен Драганов. През първата десетдневка на май се очаква да има над 1 милион пътувания в България. За сравнение, през годините, когато Великден е бил в началото или в средата на април, се получава разкъсване на цикъла на отваряне на хотелите по морето и в останалите райони на страната, защото практически туризмът на България стартира след средата на юни в години, когато посрещаме този християнски празник по-рано, коментира експертът. По тази причина очакванията са и за силен тласък на летния сезон, който по Българското Черноморие ще започне тази година в средата на май. Като цяло очакваме тази интензивност на пътуванията да се запази силна за целия май, което пък ще доведе до засилване за самия летен сезон, защото има промяна в конюнктурата на записванията на основните за България пазари, коментира Драганов, визирайки Великобритания и Германия, пише БТА.
В този смисъл въпросът с кадрите се определя от добрата организация на работа на обектите. Не е задължение на обществото да осигурява работници за онези бизнесмени, които не могат да направят тази организация, коментира Драганов и допълни, че ако всяка година се прави подмяна на персонала с нов, а за 20 години над сто души са преминали през един обект в туризма, няма как да се очаква решение на кадровия проблем.
)