„За бизнеса не се променя абсолютно нищо”, посочи собственикът на транспорта фирма Стоян Филипов. Той допълни, че продължават да чакат по границите, а опашките са километрични. Филипов каза, че в момента българите плащат транспорта четири пъти по-скъпо, тъй като страната ни е остава извън сухопътния Шенген.
Част от бизнеса ще продължи да търпи загуби от това, че страната ни не е допусната до отворените граници по суша в Шенген.
Сред най-потърпевшите са транспортните фирми, защото значителна част от износа ни към Евросъюза е по суша. Двеста милиона евро са преките загуби годишно на превозвачите от оставането ни извън сухопътния Шенген. Това показват данните на Съюза на международните превозвачи. В събота следобед те се събраха в Пловдив, за да обсъдят проблемите пред бранша, свързани с прилагането на европейския пакет “мобилност“ и новите ограничения, които налага „зелената сделка” на Европейския съюз, което ще доведе до по-високи цени на транспортните услуги, информира NOVA.
При положение, че в България 95% от стокообмена минава по сухопътните ни граници, това, което ще се случи с приемането ни в Шенген, е абсолютно нищо. Сметката се поема от всички нас като потребители, които плащат между 15 и 18% по-скъпо за всички стоки от бита спрямо западноевропейските потребители, каза Николай Рашков, член на Съюза на международните превозвачи.
Последвайте канала на