Продажбите на прочутите аржентински пържоли и други продукти от говеждо месо в чужбина скочиха миналия месец, за да достигнат най-високото си ниво от над пет десетилетия, според официални данни, цитирани от Ройтерс, предаде БТА.
Аржентинците също са големи потребители на говеждо месо, като с особена популярност се ползват традиционните барбекюта "асадо".
Данните показват, че износът на говеждо месо е достигнал 82 548 метрични тона през февруари, най-големият месечен обем от 1967 г.
През януари и февруари над 75 на сто от продажбите на месо от страната в чужбина са били насочени към купувачи в Китай, следван от Европейския съюз и Израел.
На фона на продължителния икономически спад, белязан от годишната инфлация, която в момента е над 270 процента, средното потребление на говеждо в страната обаче е спаднало до около 40 килограма на глава от населението през февруари - най-ниската цифра от средата на 2021 г., сочат официални данни.
Аржентина може да се похвали с един от най-добрите селскостопански сектори в света и е основен доставчик на зърнени храни, включително преработена соя и царевица, в допълнение към говеждото месо, въпреки че в миналото секторът бе притискан от ограничения на износа, предназначени да контролират цените на вътрешния пазар.
През първите два месеца на тази година доставките на говеждо също отбелязват рекорд за този период - 160 478 тона, след решението на правителството на десния президент либертарианец Хавиер Милей да прекрати експортните ограничения за някои разфасовки месо.
)