Продуктите на най-добра цена избират поддръжниците на Националистическата партия „Алианс за единство на румънците“, младите хора под 30 години, неактивните и потенциално активните.
Продуктите родно производство подкрепят поддръжниците на Социалдемократическата и Национално-либералната партия, хората над 45 години, неактивните, жителите на селата и тези, които нямат профил в социалните мрежи.
62,7 процента от румънците са на мнение, че селскостопанските продукти румънско производство са по-редки в големите търговски мрежи, защото въпросните предпочитат продукти от чужбина. 33,4 на сто смятат, че тази тенденция се дължи на малкото местно производство. 3,9 процента не отговарят.
Почти три четвърти от румънците или 72,2 процента предпочитат да купуват румънски продукти, дори и да са по-скъпи, докато 26,3 на сто избират продукти на най-добрата цена, независимо дали са румънски или внос от чужбина. Това показват данните от ново проучване на социологическата агенция ИНСКОП (INSCOP), изпратено и до редакцията на БТА.
Проучването на общественото мнение е проведено между 22 и 29 февруари чрез телефонни интервюта. Участвали са 1100 души от различни социално-демографски категории на възраст 18 и повече години. Максимално допустимата грешка на данните е ± 2,95 процента.
)