„Лично наредих на инженерния екип да я свали, за да я покажа. Това устройство е от протокола и е монтирано на хеликоптера. Не е инсталиран софтуерът, който трябва да работи синхорнизирано с автопилота“, обясни министърът.
Гвоздейков донесе в студиото на bTV черната кутия на хеликоптера.
Георги Гвоздейков обясни също, че изброените в разследването на bTV нередности са констатирани от български екип на 27 и 28 февруари - няколко дни, преди хеликоптерът да отпътува за България.
По думите му процесът на сертификация ще бъде извършен до края на март.
По думите му те са отстранени от производителя преди полета до България.
Проверка на експерти от дружеството „България Хели Мед Сървиз“ констатира още 7 забележки, сред които липса на уплътнения на вратите.
Снимка: btvnovinite.bg
Той определи забележките към техническото състояние на машината като „изключително незначителни“.
Той показа документ от италианската компания производител, че към момента може да се обучава екипажът на машината.
„Как се представяте италианският надзорен орган да издаде разрешение за полет на хеликоптер, който не е в летателна годност, или не е в годно състояние да прелита. Това е пълен абсурд“, коментира транспортният министър.
Хеликоптерът е абсолютно изправен. Той се намира в процедура по издаване на летателна годност, която също е част по процеса по сертифициране. Това заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков във връзка с разследването на bTV, което установи, че първата въздушна линейка на България няма поставена черна кутия.