До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект

133
До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект
© Freepik

„Ако децата питат защо учат нещо, значи възрастните не си вършат добре работата“, посочи Ангелов.

„По-възрастните също са преписвали, сега младите хора използват технологиите“, обясни експертът.

До края на годината поне 5000 учители в страната ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект. Това съобщи днес във Варна Александър Ангелов от Центъра за творческо обучение, който работи в сферата на дигиталните технологии от 15 години, член е на комисията за иновативни училища към МОН и на новосформираната работна група за дигитализация на образованието.

Във Варна днес Александър Ангелов бе сред лекторите на обучение на директори и учители как да работят с изкуствен интелект. Основен организатор на семинара бе Центърът за творческо обучение в партньорство с Регионалното управление на образованието.

Грамотността има много измерения и не технологиите са причината функционалната грамотност на децата да е ниска или висока, бе позицията на Ангелов. Според него не бива използването на изкуствения интелект в образованието да се свързва с това, че той ще решава домашните на децата и ще им пише есетата, а с повишаване качеството на обучението.

Според него задачата е преподавателите да могат да ползват технологиите, за да накарат учениците да четат повече, да търсят информация, да задават въпроси.

Той подчерта още, че за да ползват изкуствения интелект и да направят уроците си по-интересни, учителите нямат нужда непременно от последно поколение компютри в училищата.

Той подчерта, че обществото няма избор дали да има или не дигитализация в образованието и в този смисъл в съвремието ни грамотността без технологиите е немислима.

Той посочи още, че няма значение дали училището е голямо и елитно, а дали директорът и преподавателите разбират кое е важно за младите хора.

Важното е да дават задачи на децата, ползвайки технологиите, за да не се чувстват учениците като в изолатор и да им е интересно да учат повече по съответния предмет, аргументира се Ангелов.

Нито техниката, нито изкуственият интелект са проблем, а това как възрастните хора – родители и учители, ги използват и как подтикват децата да ги използват, каза още Ангелов, цитиран от БТА.

Последвайте канала на

Владимир Василев
133

Свързани новини

Водещи новини

До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект | Новини.бг