)
"Въпрос на отговорност и средства е да бъде решен проблемът с опасните прелези в страната. Има изискване за всички главни жп линии в европейските страни – прелезите да бъдат на две нива. В един момент, когато отговарях за безопасността на жп транспорта, се опитах да забраня прелезите. Срещнах сериозен отпор на идеята си да се забранят прелезите, но същевременно не е направена програма за пресичане на две нива", добавя още железопътният експерт.
Над 100 са опасните прелези в страната. Това заяви Симеон Ананиев, железопътен експерт в ефира на Нова телевизия.
И даде пример с инцидент във Видин. "Гондола пълна с камъни препречи пътя на влака. За щастие се размина без жертви. Този прелез, според мен, е незаконен. Ако е законен шофьорът трябва да вижда 50 метра напред, а той е на завой", добави още Ананиев.
По думите около София има около 3-4 прелеза, които са опасни. "Единият е по пътя за Кремиковци. Това е прелез от миналия век. Той е охраняем, но автомобилите го заобикалят", отбеляза още експертът.
Според него в България влаковете оптимално могат да се движат със 120 км/ч. "Има един проект за свързване на всички европейски столици с високоскоростна железница, в момента проектът се обсъжда и той ще бъде направен – Букурещ-София-Солун-Атина. Там линията ще е както в Европа – със стени отстрани, повдигната, без пресичания, но там скоростите ще бъдат 200 км/ч и повече", обясни експертът.
Той посочи, че подобни опасни прелези има във всички индустриални клонове около София.
За миналата година има над 20 произшествия на жп прелези, при тях има и загинали, уточни Симеон Ананиев.
Последвайте канала на