По думите на адв. Бекирска децата са добре, те са настанени при близки на семейството:
Тя уточни, че първоначално родителите на Пейо Пеев са поели грижата за децата. "След това обаче отдел "Закрила на детето" има правомощия, спешно и незабавно, да настани официално децата със заповед. Това е нормативната база".
По думите й версията е, че Пейо Пеев се е съгласил на този брак, за да може да вижда собственото си дете, до което не е имал достъп.
Според нея има множество знаци, които са предизвестили този случай.
Бекирска изказа мнение, че случаят може да се сложи в графа "домашно насилие". С оглед на това, че те имат брак, макар и фиктивен, автоматично са в тази рамка, обясни тя.
Mного е тънка границата от силната любов до силната омраза, но не е без знаците, които са оставени по пътя. Това заяви пред БНР адв. Йорданка Бекирска.
Тя коментира случая с 45-годишния Пейо Пеев, който бе намерен мъртъв в автомобил в столичния квартал "Драгалевци" на 19 януари. Обвинени за убийството са съпругата му Габриела Славова и майка ѝ Красимира Трифонова. Тъщата на жертвата е в ареста, а съпругата му е с мярка за неотклонение "домашен арест". Официално тя и Пейо Пеев имат две деца. Малкото дете е родено по време на брака им, но за него претендира Велико Минков.
"Двете деца са заедно и са обгрижени добре. Това обаче може да не остане така. Майката беше пусната под домашен арест с тази идея - за да може да се грижи за децата. Само че рискът за тях все още съществува и отдела "Закрила на детето" е преценил, че няма сигурност за децата. Поради тази причина те не са при майката".
Велико Минков е потърсил кантората, в която работи адв. Бекирска, още преди детето да се роди. Тя разказа какво се е случило тогава: "Колегата го беше посъветвал да започне процедура за припознаване на детето. При уведомяването на общината Велико Минков е декларирал, че той е бащата на детето, но от общината са му казали, че не е възможно да се случи това, защото детето по презумпция вече има баща и Габриела е омъжена за Пеев от преди няколко дни. Тя 3 седмици преди раждането е сключила този брак. По данните, които имаме, бракът е фиктивен. Пеев има дете и е бил възпрепятстван да участва в живота на своето дете".
"Правата върху детето са равни на майката и бащата. Когато мине през съд, това упражняване на родителските права, което съдът възлага на единия родител, означава правото да полагаш преки и непосредствени грижи, но не се отнема нищо от правото на другия родител, който получава право в определени дни да полага тези грижи. Той е имал такова съдебно решение от 2020 г., но проблемът е бил в неговото изпълнение. Той въпреки всичко не е успял да получи това, което му се полага. Нашият законодател не прави разлика между баща и майка", коментира адвокатът.
Делото за бащинство на Велико Минков доста се усложни, коментира още адв. Бекирска. По принцип това е бърз процес, но в този случай има много въпросителни. По думите й дори на първа инстанция да стане ясно, че Минков е баща на детето, то няма да може да отиде при него в случай, че някой обжалва. Трябва да се извърви цялата процедура, за да може детето на отиде при баща си, обясни тя и посочи, че все още Минков не е виждал своето дете. "Има вариант и дълго време да не го види", смята тя. В момента детето на Минков се отглежда от хора, които нямат никаква връзка с него. Според нея докато върви делото, децата няма да бъдат разделени.
"Много по-често бащите са в това положение - много по-често е авторитаризирането на правата от страна на майката. Но има и обратното - има много бащи, които отчуждават децата от своите майки. Обществото някак възприема, че майката е по-пригодният родител. Съдът също така мисли, някак по презумпция. Ролята на майката е изключително значима, но тя по никакъв начин не може да заеме и ролята на бащата. Те двамата са еднакво важни за децата си", коментира Йорданка Бекирска. И продължи:
"Онази бланка, която е останала от архаичното време - например първи и трети уикенд бащата е с детето си, а майката има 26 дни - този модел вече не функционира, той е архаичен. Бащите са активни. Има много бащи, които се борят и искат да участват в живота на децата си. И на тях трябва да се даде възможност. Въпросът е на тези, които искат, да им се даде възможност и да участват в живота на детето си и в учебно време, а не само събота и неделя. Това не е адекватно".
)