Знакови магазини за българския потребител по времето на прехода са пред сериозен проблем.
Цените им със стоката вървят около 8000 лв. Магазините са под наем, като помещенията са различни по големина. В Пловдив се продава търговски обект заедно с техниката - компютър, осветление, пробни, мебели, стока за общо 55 000 лв.
Всеки ден получавахме информация за банкрутирали колеги. Видяхме, че и нашият бизнес не върви и решихме да го продадем, обясниха търговци от столицата.
В момента масово се разпродават цели бизнеси на бутици, с всичкото оборудване и стока. Сред офертите са магазини в София, Пловдив, Шумен, Кюстендил, Сливен, Благоевград, Стара Загора.
Продава се цял фалирал магазин за дрехи втора употреба в София за 5000 лв. Върви с дрехи, чанти, стелажи, огледала, мебели. В Кюстендил може да се купи оборудване за 2000 лв. Целия бизнес продават и няколко магазина в Благоевград.
От края на миналата година до 6 януари всеки ден в страната фалира поне по един бутик, показа проучване. "Конкуренцията онлайн е непосилна за нас, затова се принудихме да затворим. Продаваме имуществото си за 8000 лв.“, разказаха от магазин за маркови дрехи втора ръка в София, цитиран от "Телеграф".
Според търговци преди физическите магазини, особено за облекла second hand, са били абсолютен хит както в столицата, така и в по-малките населени места.
"В момента тенденцията е обърната. Имаме дни, в които не влиза нито един човек“, коментираха продавач-консултанти. Техни колеги от квартал "Левски“, които имат и онлайн магазин, споделиха, че са затворили физическия си обект и в момента продават само през интернет. Причина е, че клиентите предпочитат да пазаруват през телефона или компютъра. Освен това постоянно сменят номенклатурата. Според тях хората най-много пазаруват онлайн бебешки дрехи и дамски дрехи.
)