Превозът на товари през Червено море се е понижил понастоящем до около 200 000 контейнера дневно от средно по 500 000 контейнера на ден през ноември миналата година.
При САЩ е отчетен спад от 1,5 на сто на износа и 1 на сто на вноса, въпреки че търговският маршрут през Червено море не е толкова значим за страната, посочват авторите на изследването.
Това удължава плаването им с до 20 дни, посочва германският Институт за световна икономика. Неговото проучване показва, че през декември вносът за страните от Европейския съюз е намалял с 3,1 процента, а износът от ЕС е паднал с 2 процента.
Обемът на световната търговия се е понижил с 1,3 на сто от ноември до декември 2023 г., тъй като атаките на екстремисткото ислямистко движение на хусите в Йемен срещу търговски кораби в Червено море са довели до срив на превоза на товари през този ключов морски търговски маршрут. Това сочат данните на германския Институт за световна икономика в Кил (IfW Kiel), публикувани днес и цитирани от БТА.
Редица компании за морски товарен транспорт, сред които гигантите "Мерск" (Maersk), Ем Ес Си (MSC) и "Хапаг Лойд" (Hapag-Lloyd), пренасочват корабите си, пътуващи от Азия, към пристанища в Европа. Вместо през Аденския залив в Арабско море и през Червено море те плават по значително по-дългия маршрут покрай нос Добра надежда, разположен в южната част на Африка.
)