"Генерират повече отпадъци големите кутии, в които намерихме какви ли не кухини, подложки", даде пример Богомил Николов.
Увеличават се жалбите на разочаровани клиенти, които купуват голяма кутия шоколадови бонбони, а количеството се оказва малко.
По думите му се получава психологически ефект, който производителите са изучили - хората избират в голяма степен с очите си.
Той подчерта, че тази практика може да бъде само морално укорима. Има и екологичен ефект.
Чрез Bulgaria ON AIR той призова клиентите да следят цената на килограм на стоките.
"Вкарват ни в капан, при който ние като застанем пред рафта, се насочваме към голямото, купуваме голяма кутия, но когато я отворим се оказва, че трябвало да вземем две", добави Николов.
"Масово потребителят не гледа грамажа. При голяма част от стоките се изписва цената за килограм, това би свършило най-добра работа. Имате бонбониера с цена 10 лв. и грамаж 140 гр. и трябва сами да си го изчислите. Ако търговецът го изписва, както е при другите продукти, това ще ориентира клиента. Някои хора избират с очите си, но красотата и вкуса имат голяма тежест", каза още Богомил Николов.
"Това го установихме още преди 2 г., когато се заговори за инфлацията преди 2 години се заговори при инфлацията. Наричаме го "шринкфлация" - същата цена на рафта, но по-малко съдържание. Получихме сигнали на потребители за шоколадови бонбони, измерихме обема на кутията и след това съдържанието на бонбоните", заяви председателят на "Активни потребители" Богомил Николов в студиото на "България сутрин".
)