)
„Има един манталитетен проблем в България и той е свързан с това, че винаги обичаме да се сравняваме с по-лошото и така да се утешаваме. Но важното е да кажем, че тестът PISA не е оценка за учениците и отделните училища, а оценка на образователната система и учебното съдържание“, поясни тя.
От резултатите от международното изпитване на PISA можем да заключим, че българските ученици не са готови да мислят, нямат бързи реакции. Това заяви в сутрешния блок на NOVA преподавателят по български език и литература Маргарита Илчева по повод незадоволителните резултати на българските ученици от изпита на PISA.
Според нея един от големите проблеми на образователната ни система е липсата на свобода за учителите по отношение на преподаването на учебния материал.
Тя допълни, че акцентът трябва да падне върху висшето образование, защото именно от университетите излизат бъдещите педагози.
Трябва коренна реконструкция на българската образователна система. Проблемите започват още от 5-и клас, алармира Илчева.
Последвайте канала на