Според инж. Красимир Янев те по-скоро затрудняват движението, отколкото да го подпомагат.
Според него се правят експерименти със служебни автомобили от екипите, които работят по светофарните уредби.
Светофарите във Варна не са настроени да работят, за да улесняват трафика - за това сигнализират шофьори от морската столица.
За конкретни кръстовища той посочи, че не са съобразени стрелките за левия завой и особено в часовете на трафик се струпват много автомобили за ляв завой.
Лалев уточни, че посоката на зелената вълна е съобразена с делничните и празнични дни и с час пик и изрази готовност да се проиграят маршрути, за да се установят конкретни недостатъци на светофарния цикъл.
По думите му не работи и зелената вълна. Янев е правил опити, дори с риск да бъде заснет от камера за превишена скорост и твърди, че зелената вълна може да се хване, ако караш в нарушение със 70 км/ч.
Според тях светофарните уредби в града не са добри синхронизирани и това създава задръствания и проблеми в трафика, информира БНР.
"Искаме да съобразим времето на светофарния цикъл с времето на следващото кръстовище, за да гоним тази зелена вълна", обясни пред БНР Милко Лалев, директор на ТАСРУТ – Транспорт и автоматизирани системи за регулиране на уличното движение.
)