1. Проверете Facebook страницата – кога е създадена, колко последователи има и дали е верифицирана като оригинална на дадена компания.
2. Вижте за официален уеб сайт на компанията: има ли такъв, на какъв адрес е, как изглежда, каква информация съдържа
3. Потърсете отзиви в интернет за търговеца и за самия продукт
За да избегнете подобни измами, от "Ние, потребителите" предоставят няколко съвета, които да следвате преди да поръчате от подобни оферти:
В ход е поредна измама в социалните мрежи.
Вече значително по-уверен той предприема стъпката да поръча. Когато пратката пристига, вътре действително има очила, но те просто не работят така, както е описано в рекламата.
За това предупреждават от онлайн платформата "Ние, потребителите", които са били сигнализирани от потърпевш клиент.
Измама в социалните мрежи с уж саморегулиращи се диоптрични очила
Човекът попаднал на рекламен пост в социалните мрежи и решил да закупи един чифт от магическите очила за своята майка, като се надявал те да облекчат ежедневието и.
Оферта привлича с претенциозното обещание срещу 50 лв. да получите диоптрични очила, които сами настройват фокуса според конкретните нужди на потребителя, независимо от това дали той е късоглед или далекоглед.
Експертите дават насоки какво да предприемете, ако сте станали жертва на такава измама. На първо място, съберете цялата налична информация: телефони, имейл, уеб сайт, връзки към е-страници, товарителница от куриера и т.н. След това подайте сигнал в ГДБОП и приложете доказателствата, с които разполагате.
Преди да направи поръчката, се обадил на посочения телефон за връзка, за да получи повече информация за продукта, неговото действие и закупуването му. Отсреща любезно му обяснили, че очилата се регулират сами, но могат да ги върнат, ако не вършат работа на потребителя и той не е доволен.
Ходенето по мъките започва, когато човекът прави опит да се свърже с представител на фирмата на посочените телефони и да върне очилата, както му е било обещано. Вече никой не отговаря или непрекъснато се върти записано съобщение, че всички оператори са заети и трябва да изчака. Изпратил и имейл, но и на него не получил никакъв отговор. Тогава се свързал с "Ние, потребителите" за помощ и насоки.
)