От Камарата на автомобилните превозвачи скочиха на депутатите заради конфискуването на колите на пияни и дрогирани шофьори

12
© Булфото (архив)

"От Камарата остро осъждаме управлението на моторно превозно средство след употреба на наркотици и алкохол, но вместо ред законотворците за поредн път сътвориха хаос, който пък поражда множество въпроси.

Депутатите сътвориха поредната недопустима безсмислица. Полицаите вече прилагат гласуваните промени в Наказателния кодекс: превозното средство се отнема, в случай че има наличие на наркотици или пък концентрацията на алкохол в кръвта е над 1,2 промила. А ако превозното средство не е на управлявалия, следва да се заплати неговата равностойност. Това се казва в позиция на Камарата на автомобилните превозвачи в България.

В държава, в която бизнесът едвам оцелява от всекидневното променяне на законите, липсата на експертност в институциите, сега сме напът да спрем изцяло стопанската дейност на транспортните дружества. Питате се как ли? Отговорът е прост, когато се отнеме товарен автомобил, който не е на водача и този автомобил е натоварен, какво се случва. На първо място сроковете за доставка, на второ място евентуални разходи за претоварване, на трето място смяна с друг водач. Но политика по обучение на водачите няма, та няма и да има с кого да го сменим, на четвърто място оценка на автомобила, колко време ще чакаме служителите в държавните институции да оценяват, ами то те спешна работа нямат, на тях хранителни продукти не им трябват и лекарства също. Забравихме, че те идват по телепатичен начин към потребителите. Има и още купища въпроси, като например:

Все въпроси, на които не намираме отговор.

Всички сме наясно, че тестовете за наркотици на Пътна полиция твърде често дават фалшиви положителни проби най-вече за лекарства и болкоуспокояващи. При доказването на такава фалшива проба има ли механизъм шофьорът и/или собственикът на транспортната фирма да бъдат компенсирани за месеците, в които не са упражнявали дейността си?

Камара на автомобилните превозвачи в България подчертава, че твърдо подкрепя всички усилия, които ще доведат до по-безопасни пътища. Това обаче не следва да води след себе си хаос и да създава по-големи проблеми за бизнеса. Точно поради тази причина апелираме спешно да бъде възстовена здравата мисъл в законотворчеството и да се спре спекулирането с проблемите с пътната безопасност, защото с тревожност наблюдаваме, че напоследък всеки втори човек е експерт по тази тема.

Крайно време е да се въздейства върху конкретната причина за наличието на проблемите, а не върху последствията!"

Къде ще се държат отнетите тежкотоварни превозни средства и кой ще отговаря за тяхната сигурност при положение, че те струват десетки и дори стотици хиляди лева?

Какво се случва, ако собственикът на дадена транспортна фирма е и шофьор и бъде установено, че нарушава закона? Ще заплати ли равностойността на превозното средство или ще му го отнемат?

Последвайте канала на

Радина Лазарова
12

Свързани новини