Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България
Различните характеристики на поколенията все повече рефлектират върху променящата се култура в компаниите. Как поколението Z, това, към което се причисляват стажантите, реагира на вътрешната организация в компанията?
Филип Морис България отново е определена за Top Employer от Top Employers Institute. Как ежегодната стажантска програма рефлектира върху успеха на работодателската ви марка?
платено съобщение
Само няколко дни преди старта на ежегодната стажантска програма на компанията, която преминава през историческа трансформация, за да изгради бъдеще, в което цигареният дим ще е само спомен, се срещаме с Анна Габровска, ръководител отдел "Култура и човешки капитал". Иновативният подход на компанията, която преобръща представите за цяла една индустрия, намира своето естествено отражение върху различните програми за подбор и задържане на кадри. Сред основополагащите за работодателската марка на компанията, споделя Анна Габровска, е и ежегодната стажантска програма. Тази година тя за първи път ще е с продължителност от 6 месеца, служейки като платформа за по-добро кариерно ориентиране и развиване на арсенал от професионални качества в младите.
Във Филип Морис Интернешънъл вярваме, че основополагащо за успеха на организацията е приобщаването и многообразието на всички служители в компанията. Културата в компанията насърчава автентичността и себеизразяването. Така подхождаме и към нашите стажанти, които искаме лесно да интегрираме в екипите, в които са попаднали. В началото на своя път с компанията стажантите преминават през 360-градусово обучение, свързано с различните функции в организацията, тяхната работа, и синергията между всички звена. Така те получават ясна представа, че успехът, освен на добрия продукт и на фокуса върху потребителите, стъпва на екипната работа на всички функции в организацията.
Работим усилено в посока всяка година да развиваме и подобряваме стажантската ни програма. Това й издание ще е първото до този момент с продължителност от 6 месеца. Направихме програмата 2 пъти по-дълга, за да можем да адресираме различните етапи, през които преминават стажантите, като например - периода на адаптация, навлизане, опознаване на бизнес целите и посланията на компанията, интеграция и работа с ментор, ангажираност в различни проекти. Вярваме, че този удължен срок е отражение на иновативната ни философия и платформа за по-добро кариерно ориентиране и развиване на арсенал от професионални качества, нужен за младите хора за прогресиране в международна корпорация.
Ежегодната ни стажантска програма е неизменна част от стратегията, свързана с изграждането и развиването на нашата работодателска марка и позиционирането на Филип Морис България като лидер на пазара на труда. Работим усилено да подобряваме програмата ежегодно и да даваме възможност на младите и динамични хора да направят първите си професионални стъпки в компания, която се отличава с иновативното си ДНК. Щастливи сме, че някои от нашите стажанти през годините продължиха професионалното си развитие в компанията, а други приложиха наученото в нови професионални начинания.
Как ежегодната стажантска програма допринася за по-бързото и стабилно изпълнение на мисията на компанията за изграждане на бъдеще без дим в България?
За нас устойчивото развитие не е част от стратегията ни, устойчивото развитие е нашата цялостна бизнес стратегия. Тя е неизменно свързана и със стратегията ни за подбор и задържане на кадри. Филип Морис България инвестира 1649 часа и 500 000 лева в различни обучителни активности за служителите си. Ние вярваме, че служителите ни са движещата сила зад нашата мисия и приоритизиранме техния уелбиинг чрез различни инициативи. Само тази година те ще бъдат повече от 40 разделени в три различни направления – ментален, физически и финансов уелбинг. Компанията поднови своя автопарк с 53% хибридни автомобили и елиминира използването на пластмасовите бутилки и чаши в офис пространството. Горди сме, че сме сертифицирани като компания, която предлага равно възнаграждение за равен труд на мъже и жени от Equal Salary Foundation.
Инвестицията в младите е основополагаща за развитието и успеха на нашата мисия да изградим бъдеще без дим. Компанията ни е иноватор в индустрията, не се страхуваме от предизвикателствата и промените, учим се от тях с отворено съзнание. Смело мога да кажа, че не само нашите стажанти учат от нас, ние също учим от тях. Те ни дават нова перспектива, подсилват любопитството и смелостта ни. Пример за това беше проектът, който стажантите ни миналата година сами структурираха и осъществиха. Те ни предоставиха цялостни препоръки за възможни подобрения в начина ни на работа с нашите потребители във всички канали на базата на наблюдения, направени от тях самите. Резултатите, които ни представиха, бяха изключително полезни и с дълбоко разбиране на бизнес процесите ни и в посока изграждане бъдеще без дим.
Има ли иновативен подход, с който подхождате при работата с млади хора в началото на техния професионален път?
Поколенията са като отражение на времето, в което живеят, проблемите на настоящето и надеждите за бъдещето. Във Филип Морис Интернешънъл средата е изградена от микс от поколения, което ни дава възможност да учим от характеристиките на различните групи. Ако за предишните поколения устойчивостта е била позитивно допълнение към репутацията на една компания, то за поколението Z устойчивостта е критично важна. Те разпознават себе си в организации, които виждат устойчивото развитие като единствения верен път – абсолютен факт за Филип Морис Интернешънъл. Те са независими иноватори по природа и очакват компаниите да подхождат към тях като към ярки индивидуалности, предприемачи по дух, които имат вродена адаптивност. Трансформацията, през която преминава Филип Морис Интернешънъл, говори ясно и категорично на нашите стажанти. Те разпознават в компанията онази сила да надскочиш очакванията, да направиш нещо, което никой не е очаквал, да се отдадеш напълно на мисията си и да направиш всичко това устойчиво посредством науката, технологиите и иновациите.
Какво е отражението на устойчивото развитие върху подбора и задържането на кадри?
)