Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, каза вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова.
Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като "Фейсбук" (Facebook), "Гугъл", "ЮТюб" (YouTube), "ТикТок" (TikTok) и "ЛинкдИн" (LinkedIn). "Туитър" (Twitter) обаче се оттегли от кодекса през май.
Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри.
Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира изображения от измислени събития или да имитира гласа на дадена личност, каза Йоурова.
Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европейската комисия.
Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация.
"Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова.
"Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията.
Европейската комисия призова днес големите интернет платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, съобщава БТА.
Интернет пплатформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя. По думите й главният изпълнителен директор на "Гугъл" (Google) Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена.
)