Първоначално регистърът на заетостта се попълва на база на наличните данни в базите данни на НОИ. В този период работодателите вписват данните в регистъра, а не в трудовата книжка.
Трудовата книжка и служебната книжка на държавните служители да станат електронни. Това гласи внесен законопроект от Божидар Божанов и група народни представители от "Продължаваме Промяната - Демократична България".
Данните, които в момента се подават към НАП, ще бъдат подавани автоматично към регистъра на заетостта, без да се въвеждат нови изисквания за обявяване на правоотношения. Законопроектът дава и допълнителна защита на служителите, тъй като ще ограничи достъпа на работодателите до трудовите възнаграждения при предходни работодатели.
Законопроектът предвижда да се създаде електронен регистър на заетостта, поддържан от Националната агенция за приходите (НАП), в който да се вписват всички данни от трудовата книжка. По този начин служителите ще имат пълен достъп до трудовото си досие, а работодателите ще могат да автоматизират вътрешни процеси чрез системи за управление на човешките ресурси, като автоматично изпращат данни към регистъра.
В преходния период, след изграждането на регистъра, се предвижда работодателите да сканират и изпращат трудовите книжки на служителите си до НАП, която да организира въвеждането им в структуриран вид. Предвид дългия срок, това е минимална административна тежест върху работодателите, като освен това решава проблема с достоверността и отговорността за коректността на данните.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)