)
Американският автомобилен пазар показва признаци на възстановяване през първото тримесечие на 2023 г., след година, белязана от недостиг и затруднения във веригата за доставки, сочат данни, публикувани от автомобилните производители и цитирани от ДПА.
Автомобилите с повишена проходимост (SUV) на "Фолксваген", като модела "Атлас" (Atlas), са много популярни в САЩ, и са представлявали 90 на сто от продажбите.
Азиатските производители "Хюндай" (Hyundai), "Нисан" (Nissan) и "Хонда" (Honda) също отбелязаха значителни подобрения на представянето си на американския пазар, въпреки че японският гигант "Тойота" (Toyota) продължава да среща затруднения. Продажбите в САЩ на най-продаваната японска автомобилна марка са намалели с 9,1 на сто до 176 456 автомобила.
Германската автомобилна група "Фолксваген" (Volkswagen Group) също е доставила повече автомобили в САЩ, като е продала 67 853 броя през първото тримесечие, или с около 4,4 на сто повече в сравнение със същите месеци на 2022 г.
Данните от европейските производители "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz), Бе Ем Ве (BMW), както и от втория по обем американски производител "Форд" (Ford), все още не са налични.
Марката "Ауди" (Audi), част от германската група, е увеличила продажбите си с 49 на сто до 52 763 броя, докато електрическите ѝ модели са постигнали ръст с 37 на сто.
През миналата година проблеми във веригата на доставки и недостиг на ключови компоненти, каквито се явяват микрочиповете, доведоха до най-лошото представяне на американския автомобилен пазар от близо десетилетие, отбелязва БТА.
Продажбите на лидера на пазара в САЩ "Дженерал мотърс" (General Motors) отбелязват годишен ръст с 18 на сто през тримесечието, приключващо през март, до около 603 200 броя, съобщи автомобилният производител. От тях повече от 20 000 са били електрически модели.
Последвайте канала на