)
Предполагаше се, че тази година ще бъде белязана от голямото завръщане на въздушния транспорт в глобален мащаб на фона на облекчаването на мерките срещу разпространението на коронавируса в Китай и увеличения пътникопоток след края на пандемията, но възстановяването на сектора може да бъде възпрепятствано от технически проблеми, пише Блумбърг.
В САЩ нискотарифният превозвач "Спирит еърлайнс" (Spirit Airlines) предупреди, че ще ограничи плановете си за растеж на компанията, отчасти поради поредица от проблеми с неизправни двигатели на част от самолетитe му.
Индийската авиокомпания "ИндиГо" (IndiGo) настоява за обезщетение, тъй като е била принудена да спре от полети около 30 самолета поради недостиг на резервни части, някои от които са свързани с ремонт на двигателите им, предава БТА.
Латвийската авиокомпания "Еър Балтик" (Air Baltic Corp) съобщава, че 10 от нейните 39 самолета "Еърбъс A220" (Airbus A220) в момента не летят поради проблеми с двигателите.
На този фон авиокомпании в целия свят са принудени да заземят стотици самолети, точно когато се подготвят за предстоящия натоварен летен сезон, отбелязва Блумбърг.
Недостигът на самолетни двигатели и резервни части, особено за самолетите, произведени от корпорациите "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing), може да принуди авиокомпаниите да заземят част от машините и да ограничат полетните си разписания.
Проблемът се усложнява, тъй като все повече самолети са снабдени с последно поколение турбини, които снижават разхода на гориво с до 20 на сто, но се нуждаят от по-честа техническа поддръжка в сравнение с по-старите агрегати.
Последвайте канала на