Нагледен пример за изнудване от група румънски автосервизи и как са давани 3000 евро за оправяне на драскотина даде редседателят на Управителния съвет на „Еврохолд“ Кирил Бошов.
"10 жалби дневно при 2,7 млн. застраховки „Гражданска отговорност“ и 5 от тях са от едно и също място“, обобщи ситуацията той, цитиран от „Wall Street.ro“.
Кирил Бошов подчерта, че „Евроинс“ обработва стотици случаи всеки ден в Румъния и месечно изплаща средно по 14-15 хиляди щети. "Това се случва и значително по-бързо в сравнение със законовите срокове. По закон постигането на споразумение за размера на обезщетението и изплащането му трябва да е в рамките на 40 дни. При „Евроинс“ обаче това се случва за едва 10 дни. Според всеки един индикатор, компанията в Румъния си работи перфектно. Затова искаме и обществеността, и акционерите ни, да разберат, че имаме абсолютна увереност във финансовата стабилност на компанията и само искаме да сме сигурни, че никой няма да се опита да направи нещо срещу нея. Няма причина за това“, завърши той.
Според румънското законодателство застрахователят няма как да оспори, че в други 1000 сервиза оправянето на същата щета струва средно 300 евро. Жалбите срещу „Евроинс Румъния“ са средно по 10 на ден и повече от половината са от една и съща група сервизи. Това обяви пред румънски медии в Букурещ Бошов.
Шефът на „Евроинс“ обясни пред румънските журналисти, че работят с над 1000 сервиза. "Активните дела в момента са 22 015, а около 8,500 от подадените през последната година са от една същата група. Отделно от това едва ¼ от делата реално са претенции за щети. Другата голяма част са за покриване на съдебни разноски. Най-много жалби има заради несъгласието със обявената стойност на ремонта на щетата. Нямаме какво да направим, ако ни се каже – оправянето на драскотината на тази „Дачия Логан“ струва 3000 евро. Оценката на щетата обаче показва, че компенсацията трябва да е 300 евро“, даде пример той.
)