„Очевидно е, че служебният кабинет си е поставил на мушка търговските вериги и това е най-малкото недопустимо”. Това заяви в студиото на „предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS Николай Вълканов от Сдружението за модерна търговия.
Между 15 и 25% се движела средната търговска надценка, увери Вълканов и каза, че не във всяка търговска верига има такси. „Темата е доставна цена, разходи, сравнение с какво може да бъде реализирано на пазара”, каза Вълканов.
„Държавната компания половината й приход е от лицензионна дейност, тя не е добър пазарен пример, няма как по нея да се води пазара. Дали продуктите й могат да бъдат намалени в търговската мрежа, това става чрез официалните корпоративни канали за комуникация”, каза Вълканов по повод информацията, че от компанията искаха да намалят цените на млечните продукти, предлагани от тази компания.
„Соченето с пръст на търговските вериги започна без да се публикува някакъв анализ, има ли проблем и къде е той. В публичното пространство хвърчат обвинения за 70-80% надценки, които са безкрайно далеч от истината. В обществото се създава усещането, че има едни лоши спекуланти, но нещата са по-сложни. Те отиват назад по веригите за доставки, не може да се фокусираме само върху търговеца”, каза Николай Вълканов.
„Тази услуга има своята цена. Няма как да се вторачваме в това колко са разходите за този бизнес или за друг бизнес. Те са такива, каквито са, тъй като работи в перфектна конкурентна цена. Надценката се определя от доставната цена, начисляват се разходи за транспорт, складиране, логистика, реклама, енергия, работни заплати и след това се прави една проверка дали цената ще е конкурентна”, обясни той и увери, че надценката при храните била по-малка.
Припомняме, късно снощи бе решено да бъде освободен директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания Николай Маринов. На 16 февруари той обясни в ефира на „Твоят ден”: „Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има „Такса вход” в търговската верига – „Търговска отстъпка от цената”, такса „Логистика” на самата верига, такса „Маркетинг”, такса „Промоции”, такси „Каталози” – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига”.
)