"Мета" обеща също и нови творчески функционалности.
"Мета" обясни пред АФП, че е създала "Мета верифайд" въз основа на получени заявки от обещаващи създатели на съдържание.
Акаунтът им ще бъде добре защитен срещу риск от кражба на самоличност благодарение на проактивно наблюдение. В случай на проблем абонатите ще могат да се обърнат директно към служителите в отдела за обслужване на клиенти.
Битката между платформите се е преместила и сред създателите на съдържание , "които сътворяват съдържание, привличащо вниманието на публиката", обяснява Каролина Миланези.
Новата оферта е насочена преди всичко към създателите на съдържание.
През 2022 година калифорнийската група е отчела спад на постъпленията си за първи път от първичното си публично предлагане през 2012 година.
Техните съобщения, снимки и видео материали освен това ще са по-добре позиционирани от другите, появявайки се най-горе в резултатите от търсене, при коментарите и препоръките.
Това нововъведение, представено снощи от шефа на калифорнийската група Марк Зукърбърг, идва след почти 20 години защита на икономически модел, основаващ се на безплатни услуги и реклама.
"Блу" позволява на потребителите да имат известната синя отметка, гаранция за автентичност, за да рекламират по-добре съобщенията си, да гледат два пъти по-малко реклами и да разполагат с по-голяма редакционна свобода (по-дълги туитове).
След потребителите на "Туитър" (Twitter) сега и използващите платформите "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram) на "Мета" (Meta) ще могат да показват син бадж като гаранция за автентичност и да популяризират своите съобщения срещу около 10 долара на месец, предаде Франс прес.
Абонаментната услуга ще пусната най-напред в Австралия и Нова Зеландия тази седмица, а след това ще се предлага и в други страни начело със САЩ. Тя ще струва 11,99 долара (11,22 евро) на месец за потребителите, които се абонират в интернет, и 14,99 долара за тези, използващи мобилни приложения (за да се компенсират комисионната, начислена от "Епъл" (Apple) и "Гугъл" (Google) върху разходите за смартфони и таблети).
Абонаментът не е задължителен и платформите ще останат безплатни. Потребителите, които се интересуват от новата услуга, трябва да са навършили 18 години, а компаниите няма да имат достъп до този абонамент, макар "Мета" да не изключва възможността да ги включи в бъдеще.
На фона на инфлацията, която "изяжда" бюджетите на рекламодателите, вниманието на потребителите е раздвоено между многобройни приложения и те не могат да съберат толкова лични данни, колкото преди намесата на властите (най-вече европейските) и на "Епъл" (Apple), за да защитят по-добре онлайн поверителността на данните.
Но това не е достатъчно. "Снапчат" (Snapchat), "Редит" (Reddit), "Дискорд" (Discord) например предлагат да платите няколко долара месечно, за да имате достъп до допълнителни инструменти. "Туитър" (Twitter), купен от Илон Мъск през есента, стартира своя абонамент "Блу" (Blue) с големи противоречия за 7 долара месечно в мрежата или 11 долара за "айФон" (iPhone).
Според експертката Каролина Миланези на формулата й липсва последователност с функционалности, които отговарят на нуждите на различен тип потребители: удостоверяване за официални организации и личности, промоции за инфлуенсъри и безопасност, която "трябва да се прилага за всички".
Това е "странна комбинация", според анализатора на "Криейтив стратеджис" (Creative Strategies). "Не съм сигурна, че има достатъчно за всяка група хора, за да се оправдаят разходите", коментира тя. Стратегията на "Мета" се вписва в контекст, в който "традиционните" социални мрежи регистрират увеличение на потребителите си, а приходите им намаляват.
"По мое мнение "Мета" със сигурност искат да диверсифицират източниците си на приходи. "Туитър" стартира тази услуга и другите си казаха и "ние ще опитаме. Аргументът да се привлекат създатели на съдържание е по-скоро маркетингов ход, отколкото истинско създаване на стойност", коментира Каролина Миланези.
Абонатите на "Мета верифайд" (Meta Verified) ще могат да потвърждават своя акаунт във "Фейсбук" и "Мета", предоставяйки официален документ за самоличност и след това да показват "син бадж" сигнализиращ, че са тези, за които се представят.
)