Инцидентът е сред редица потенциално опасни събития, докладвани наскоро от американските авиокомпании. На 4 февруари товарен самолет на FedEx прекъсна кацането си, за да избегне самолет на Southwest Airlines на международното летище Austin-Bergstrom в Тексас.
На летище Джон Кенеди в Ню Йорк през януари полет на Delta спря на пистата по време на излитане, за да избегне самолет на American Airlines.
Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB), който разследва катастрофите на американски самолети, ще изготви доклад за инцидента в рамките на три седмици.
Пилотите на полета са подали вътрешен доклад за безопасност след кацането, каза представител на United Airlines пред Би Би Си. Те имат общо 25 000 часа летателен опит.
Полет 1722 на United Airlines напуска Мауи на 18 декември и се изкачва, когато внезапно пада на 425 м, се казва в докладите.
Пътникът Род Уилямс каза пред CNN: „Имаше писъци в самолета. Всички знаеха, че нещо е необичайно или поне, че това не е нормално.“
Разследване на авиокомпанията доведе до допълнително обучение на пилотите. „Безопасността остава наш най-висок приоритет“, заяви представител на компанията в изявление.
Стабилизира се само на 775 фута надморска височина и каца безопасно в Сан Франциско 27 минути по-рано.
Той каза, че е "отрезвяваща" мисълта, че вероятно си на около пет секунди от удара във водата.
Полетът върви нормално до 71 секунди след излитането от летище Кахулуи, когато внезапно надморската височина пада, според данни от авиационния уебсайт Flightradar24.
Американските служители по безопасността на въздушния транспорт съобщиха, че ще разследват защо самолет Boeing 777 неочаквано е загубил височина и почти е паднал в Тихия океан, предаде Би Би Си.
)