До 9 май в община Плевен ще се приемат документи за кандидатстване по програмата за саниране на многофамилни жилищни сгради. Това съобщи заместник-кметът Стефан Милев, предаде БТА.
Определени са трима експерти, които могат да дават консултации на място и по телефона на гражданите. От сайта на общинската управа може да се изтегли пълният набор от документи.
Според Милев в община Плевен е създадена добра организация, която да облекчи сдруженията на собствениците, решили да кандидатстват за саниране на многофамилни сгради.
Той посочи, че крайният срок, обявен от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, е 31 май, но от общинската управа си оставят период от двадесет дни за обработка на последните постъпили заявления.
Допустими са всички многофамилни жилищни сгради, които се управляват по реда на Закона за управление на етажната собственост и са проектирани преди 26 април 1999 г. Одобрените сгради ще получат до 100 процента безвъзмездна финансова помощ.
Енергийното обновяване на жилищата се реализира по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I" по подмярка "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд", с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост.
Милев припомни, че в предишния етап на програмата общините изготвяха техническите паспорти на сградите, извършваха и енергийното обследване. Сега това е вменено на сдруженията на собствениците. Заместник-кметът посочи, че има фирми, които извършват тази дейност, но се оказва, че не подготвят коректно документите и се налага те да бъдат дообработвани в общината след подаването им.
)