Миналата година черногорската жп компания получи обезщетение от шест милиона евро от държавата, въз основа на задължението да превозва пътници в обществен интерес.
Оттам посочиха, че през миналата година са превозени 775 000 пътници, от които 645 000 в местния трафик.
„Реализираните приходи от продажба на билети ще надхвърлят сумата от 2,6 млн. евро. Спрямо 2021 г. са превозени с 40 на сто повече пътници, при надвишаване на плана с 18 на сто“, уточяват от ЖПЧГ.
„Този резултат беше повлиян главно от увеличението на приходите от продажба на билети, заедно с факта, че разходите останаха на същото ниво“, посочват от компанията, като същевременно предупреждават, че ги очакват сериозни предизвикателства за повишаване на качеството на железопътната услуга.
Според предварителните резултати черногорската национална компания „Железнички превоз“ (ЖПЧГ) ще завърши 2022 г. с положителен резултат от над милион евро и това е най-добрият резултат от учредяването ѝ, съобщава БТА, позовавайки се на съобщение на компанията.
За тази година са планирали основен ремонт на вагоните, локомотивите и електрическата композиция, затова са планирали инвестиции от 2,2 млн. евро. Освен това в бюджета на „Железнички превоз“ за тази година са предвидени държавни гаранции от 20 млн. евро за закупуване на нови влакове.
„Данъчният дълг на компанията намаля от седем милиона през 2020 г. на 5,7 милиона. Дружеството се опитва да уреди натрупаните задължения от предходния период“, казват от ЖПЦГ и припомят, че заплатите им не са се повишавали от 2013 г., така че средната фирмена заплата е далеч под средната за страната, така че трябва да се мисли и за тяхното уеднаквяване.
„Едно от най-значимите предизвикателства е реконструкцията на жп линията от Бар до границата със Сърбия, която се извършва от „Железопътна инфраструктура“. Това ще доведе до увеличаване на скоростта и съкращаване на продължителността на пътуването. Второто предизвикателство е свързано с модернизацията на подвижния състав в средносрочен план“, казват от ЖПЧГ.
)