„Не по-скъп, градският транспорт в София трябва да е БЕЗПЛАТЕН!
Лесно е и няма да е по-скъпо при едно друго и социално мислещо управление на София!”
След стотиците жалби срещу новата тарифна политика на СОС за градския транспорт пред омбудсмана Диана Ковачева, вече има оплаквания и в Комисията за дискриминация.
В нашата народопсихология е и мнителността, че онзи, който подозира друг в гепене и корупция, сам да е предразположен към това.
Ето защо няма да е лошо т.нар.”общинари” да преосмислят очевидно нескопосните си действия, ощетяващи удобствата на гражданите за своя изгода и келепир.
Неотдавна тези болни проблеми за софиянци коментира и бившия омбудсман Мая Манолова. Тя дори стигна по-далеч с предложението си общественото возене да е безплатно. Ето защо:
Омагьосан кръг, от който няма излаз и с градски транспорт.
Това не само в София, а и в България, няма да се случи. Поради крадливия манталитет на всеки, влязъл във властта.
Това, че от „Московска”33 се правят на ударени и не реагират на протестите на хилядите засегнати пасажери, не е добро поведение, защото тази година са и местните избори.
че им налагат веднъж да извадят накуп голяма сума в началото на годината за този документ, а след това и налаганото им постоянно валидиране в автобусите и заплахи със глоби, ако не се чекират.
Извън пожелателното говорене, за безплатния транспорт, забравете!
Софиянци, закупили си целогодишни карти за градския транспорт, се чувстват дискриминирани от това,
Но решението за по-чист въздух и по-малко задръставания е напълно безплатен редовен и комфортен градски транспорт. В момента транспортът на София струва по 300 млн. лв на година, от които едва 66 млн. лв. идват от билети и карти. Вместо приходите им да се увеличават, те се сгромолясват като за последните 3 г. са намалели с 30 млн. лв. Тоест всеки трети е спрял да използва градския транспорт.
Само със спиране на кражбите софиянци могат да ползват напълно БЕЗПЛАТЕН градски транспорт без това да струва и лев повече за общината и държавата. От 10 години в Талин придвижването е напълно безплатно, а сега цели малки държави като Люксембург и Малта направиха целия си обществен транспорт безплатен.
След скритото поскъпване на билетите от началото на годината и поскъпването на картите за най-възрастните, правителството подготвя подкрепа за хората при използването на обществен транспорт. Това е ценно, когато хора, използвали карта за 23 лв, сега трябва да плащат по 50 лв или вместо хартиени талони за 1,20 лв, сега ще се купуват от шофьора билети по 2,00лв.
Няколко пъти досега коментирах нескопосното решение на градските избраници в столицата да променят тарифната политика в обществения транпорт така, щото да облагодетелстват ЦГМ, но увреждайки интересите на гражданите, ползващи този вид транспорт. Къде е ролята на общината като социална институция?
)