"Добре е преди Черния петък в рамките на седмица или две да проверяваме цената на желания продукт. Друг съвет е да се гледа абсолютната цена, а не процента на намалението", поясни директорът на ЕПЦ.
Черният петък и голямото пазаруване идват. Комисията за защита на потребителите стартира проверки за нелоялни търговски практики.
Спасова констатира още, че за "червена лампичка" при онлайн пазаруване може да бъде приемано намаляването на цената на абсолютно всички стоки в даден магазин.
Спасова обобщи, че удължаването на Черния петък се дължи на икономическата обстановка и стремежа на търговците да пазаруваме повече.
"Според законодателството минималната гаранция за всички стоки е 2 години. Ако търговец ви даде 2 месеца гаранция, можете да оспорите това, включително и при покупка на обувки", каза Спасова.
По думите ѝ все повече хора пазаруват онлайн. Спасова цитира данни на Българската е-комерс асоциация, според които потребителската кошница е в размер на 555 евро - повече от предходната година.
"Ако пазаруваме от търговец от ЕС, можем да върнем почти всички стоки, закупени онлайн. Има някои изключения от хигиенна гледна точка. Важно условие е те да не бъдат използвани", подчерта тя.
В ефира на Bulgaria ON AIR гостът отбеляза, че законодателството е уредено добре и при онлайн, и при пазаруване във физически магазин. В първия случай разполагаме с 14 дни да върнем стоката. Във физическите магазини срокът за връщане е по преценка на търговеца.
Директорът на ЕПЦ бе категорична, че не е логично при онлайн покупка да ни бъдат искани повече от три имена и имейл. "Българите обичаме да плащаме кеш, когато получим стоката. В чужбина няма такава практика. В подобни случаи е добре да се плати с кредитна или дебитна карта", смята тя.
Първото нещо, за което трябваме да внимаваме, е търговецът, от когото пазаруваме. Според европейското законодателство, всеки електронен търговец трябва да обяви коя е фирмата му, къде се намира и контакти за връзка. На второ място са условията, с които трябва да се съгласим, за да закупим дадена стока или услуга. Това заяви директорът на Европейския потребителски център (ЕПЦ) Соня Спасова в ефира на "България сутрин".
)