Тя посочи, че правилното поведение е да преброим до три преди да натиснем бутона „купи“!
За търговските намаления, правени в края на годината, се създават нови е-магазини, от които могат да бъдат извършени измами, кражба на лични данни или реализирани нелоялни търговски практики, предупреждава Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на проекта "Ние, потребителите", пише БНР.
Създават се сайтове специално за кампаниите Черен петък или пък оферти във вече съществуващи електронни магазини. Поставят се броячи, които ни казват, че валидността на предложението изтича след един час или денонощие. Това е начин да ни подтикнат бързо да вземем решение и да не търсим още предложения на други търговци. Ако се поддадем, може да направим необмислена покупка, която излишно да натовари бюджета ни, предупреди Руменова.
Следващата стъпка е да проверим кога е създаден е-магазинът, защото е доказано, че най-много измами и нелояни търговски практики се реализират през новорегистрирани сайтове. Често най-отдолу на страницата е поставен символът за авторското право © (Copyright) и веднага след него стоят датата на основаването на сайта и тази на последната му модификация. Кога е пуснат един електронен магазин и кога са направени последните промени по него може да проверите чрез откритите източници на Интернет.
„В кампаниите за Черния петък и Коледно-новогодишните празници е препоръчително потребителите да предпочитат познати за тях търговци, да не експериментират с нови. Особено ако попаднат на „временни“ магазини, дори те коректно да извършат продажбата, ако впоследствие възникне проблем със стоката и те вече не съществуват в пространството, няма как да ги открием, за да предявим рекламация или да реализираме друго свое законно потребителско право“, подчерта Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.
)