„До миналата седмица сме заснели около 8031 нарушения на скоростните режими.
„Извършени са над 500 проверки на служители на СДВР за употребата на алкохол. Нямаме установена положителна проба. Проверките са изключително изненадващи по време на работа са всичките“, добави той.
„Някъде в района , където възникна произшествие със загиналия френски гражданин, е засечена скорост на лек автомобил от 222 километра в час“, добави началник на отдел „Пътна полиция“ в СДВР.
„Също предвиждаме, от една страна, когато човек си подаде документи за свидетелство за управление, вече готовото такова да бъде изпратено чрез доставчик на пощенски услуги.
За да се сложи край на подобни случаи, скоро се очаква в контрола не само в София, а в цялата страна, да се включат нови камери.
Заради случая "Семерджиев" контролът за превишена скорост на булевард "Черни връх", където стана катастрофата, е денонощен.
Комисар Начев добави, че до момента няма наказан служител от „Пътна полиция“.
Най-високата скорост е 136 километра“, заяви комисар Начев.
Най-фрапиращата скорост в последните седмици е на Околовръстния път в София.
Планира се и мащабна реформа пилотно в столичната „Пътна полиция“ в следващите месеци, с която услугите на гишетата и каналите за регистрация да се облекчат максимално.
Предстои пилотно за София и въвеждане на нов вид регистрационна табела за електрическите автомобили.
Продължават и проверките за алкохол на служителите в МВР. Те започнаха, след като няколко униформени бяха засечени пияни или дрогирани на пътя.
Темата коментира и началникът на столичния КАТ комисар Радослав Начев.
Целта е да бъдат лесно разпознаваеми, а смяна на номер за вече регистрирана такава кола ще е не задължително, а препоръчително.
„Дори в момента тече обществена поръчка за закупуването на около 100 броя стационарни камери за цялата страна и ще бъде направено разпределение. Към момента сме дали заявка за 4 , но ще се опитаме да вземем 10. Целта е не толкова да генерира нарушения, а да е чисто превантивна, което да доведе до намаляване на тежките пътно-транспортни произшествия“, заяви комисар Начев.
„По случая "Семерджиев" са установени доста служители от отдел „Пътна полиция“ като в момента текат дисциплинарни производства и всеки, който има някакъв принос, ще получи съответното наказание за извършените от него действия или съответно бездействия. Цялата преписка се намира при компетентния дисциплинарно наказващ орган, какъвто е директорът на СДВР. Там се извършват проверките и производствата и оттам ще бъдат наложени съответните дисциплинарни наказания“, заяви той.
„По чисто електронен начин да бъде прекратена регистрацията на автомобил , т.е. от вкъщи всеки един гражданин, притежаващ автомобил и желаещ да прекрати регистрацията му, да влезе в портала за електронни административни услуги, след което да изпрати регистрационните талони и табелите чрез доставчик на пощенски услуги. Когато те пристигнат при нас, наш служител да ги свери заедно със заявлението и когато нещата отговарят на законовите изисквания, да пристъпим към прекратяване на регистрацията и обратно – да върнем на съответния гражданин едно уведомление , че регистрацията на автомобила е прекратена“, заяви комисар Начев.
„Тя ще бъде на зелен фон с бели цифри и букви. В момента регистрациите са по отделни региони с код на съответния регион , както за София е СВ, така за електрическите автомобили на територията на цялата страна ще започва с ЕА, което значи електрически автомобил“, каза още той.
По случая "Семерджиев", заради който шефовете на почти всички районни управления в София бяха уволнени, тече разследване и срещу пътни полицаи от София. През юли Георги Семерджиев предизвика тежката катастрофа на булевард "Черни връх", при която загинаха две млади момичета. Дисциплинарните производства срещу пътните полицаи се водят от разследващите в СДВР.
По информация на bTV става дума за 30 пътни полицаи от София. Това са 19 младши автоконтрольори, двама полицейски инспектори, седем старши инспектори и двама началници на сектори. Всички те са спирали на пътя Семерджиев за проверка преди да стане трагедията. Има данни за част от катаджиите, че са затваряли очите си за конкретни нарушения, извършени от бившия футболист. Те са му съставяли актове или фишове за по-маловажни нарушения от тези, които той действително е извършил.
Когато водачът е лишен от право да управлява МПС и му изтича наказанието лишаване – да не се налага да идва до „Пътна полиция“, а то също да бъде изпратено чрез доставчик на пощенски услуги“, обясни началник на отдел „Пътна полиция“ в СДВР.