На 12 май операторът на столичното летище „СОФ Кънект“ обяви, че търси изпълнители, които да ремонтират съществуващия паркинг на втория терминал и да проектират четири открити паркинга – един постоянен и три временни.
От няколко месеца работи и нова паркинг система на самообслужване на столичното летище. Всеки пътник може да заплати в брой или с карта за престоя си преди излизането си от паркинга с помощта на машини, разположени на двата терминала.
След запазване на паркомясто онлайн, новата автоматизирана система на паркинга разпознава регистрационния номер на автомобила и автоматично го допуска в паркинга. Там може да се паркира на всяко свободно място.
Цените за паркиране, валидни от 1 май и за двата терминала, са 4 лева за престой до един час, сочи справка на сайта на Летище София.
Запазването на паркомясто на Летище София вече е възможно онлайн през сайта на аерогарата. По този начин пътниците могат да си осигурят паркомясто предварително и да ползват отстъпка при резервация онлайн за по-дълъг период, съобщават от пресцентъра на летището.
На разположение на пътуващите са два паркинга. Паркингът на Терминал 1 е открит тип с капацитет 400 паркоместа. Паркингът на Терминал 2 е покрит и е свързан чрез топла връзка с обществените зони на заминаване и пристигане. Капацитетът му е 800 паркоместа.
)