Кристиян Шкварек е един от младите представители на групата на Европейските Консерватори и Реформисти в България.
Да започнем седмицата с една изключително позитивна и важна новина:
Спирането на строежа на АМ "Струма" през Кресненското дефиле от предишния министър на околната среда Борислав Сандов бе отменено. Магистрала ще има.
Участъкът през Кресненското дефиле е най-смъртоносният в цялата страна и е коствал живота на стотици хора.
този дългогодишен саботаж на изграждането на магистрала през Кресненското дефиле от тяхна страна добави десетки, ако не и стотици ненужни жертви.
Всички тези жертви трябва да тежат на съвестта на въпросната политическа формация и хора като Сандов и Белев, без значение дали саботираха заради лобизъм, политика или активизъм.
В крайна сметка националният съвет по биологично разнообразие прие варианта на маршрута, който беше готов още в края на 2019 г. Магистрала, все пак, ще има, макар и след години забавяне.
Една малка победа на разума.
През годините обаче построяването на магистрала през него бе многократно спирано чрез непрекъснато добавяне на нови и нови изисквания от "Зелените", които целяха всячески да саботират проекта. Усилията им изглеждаха, че са се увенчали с пълен успех след сформирането на кабинета на "Промяната", когато Борислав Сандов бе направен министър на околната среда. В последния си ден като министър, точно в 17.00 часа - последния си час като такъв, Сандов де факто ликвидира автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле.
Според някои експерти по темата "Зелените" го правиха в полза на определени швейцарски компании за изграждане на тунели, поради което постоянно настояваха магистралата да минава през самата планина, което щеше да оскъпи и забави проекта многократно. Според други теории пък си беше породено от най-обикновени политически дивиденти и активизъм, а не открито лобиране в полза на компании.
Аз нямам представа защо "Зелените" го правиха, но фактите са, че
)