Пълният текст на решението е достъпен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес: http://reg.cpc.bg.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция на две търговски вериги заради несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба на намалено олио и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Ето пълния текст на съобщението на КЗК без редакторска намеса:
И за двете вериги санкцията е в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г.
"Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция на „Билла България“ ЕООД в размер на 0,03% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2022 г. (равняващи се на 250 089 лв.) за извършено нарушение по чл. 32, във връзка с чл. 33 от ЗЗК (заблуждаваща реклама).
В проучването по преписката, образувана служебно от Комисията, се установи, че по време на провеждане от „Билла България“ ЕООД на промоционална активност със слънчогледово олио „Реоли“ и високоолеиново олио „Папас“, няма налични количества от съответните промоционални продукти в определени обекти. Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.
Рекламата има заблуждаващ характер по начина на нейното представяне въз основа на използваните в рекламните брошури твърдения за намалени цени и налични в определен период основни хранителни продукти, ответното дружество е в състояние да отклони към собствените търговски обекти потребителите, до които достигат рекламните послания, като по този начин може да се увредят интересите на конкурентите, които предоставят същите продукти на пазара".
)