Байрън Алън, собственик на Entertainment Studios Networks и Weather Group, включваща и Weather Channel, твърди, че „МакДоналдс“ е създал „двустепенна система“, основана на раса и го е изключил от общия пазар.
Искът е на медийния предприемач Байрън Алън и е на стойност 10 млрд. долара. Гигантът за бързо хранене е обвинен в „расови стереотипи“, тъй като не рекламира в медии, собственост на чернокожи. Жалбата е подадена за пръв път през май 2021 г.
Лорета Линч, бивш главен прокурор на САЩ, сега адвокат, представляващ „МакДоналдс“, каза, че жалбата на Алън е „за приходи, а не за раса“, съобщи bTV.
Алън твърди, че ако компанията му беше собственост на бели, тя „щеше да получи десетки милиони долари рекламни приходи от „МакДоналдс“ на годишна база“.
Дело за дискриминация, в което се твърди, че „МакДоналдс“ отказва да рекламира в медии, които са собственост на чернокожи, получи зелена светлина от Американския съд.
В иска на Байрън Алан се казва още, че чернокожите представляват 40% от клиентите на веригата за бързо хранене, но тя е похарчила едва 0,3% от рекламния си бюджет от 1,6 млрд. долара в САЩ през 2019 г. за медии, собственост на чернокожи. През май 2021 г. Макдоналдс се ангажира да увеличи националните разходи за реклама с медии, притежавани от чернокожи, от 2% на 5% до 2024 г.
Според него „МакДоналдс“ сключва договори с отделна рекламна агенция за „афро-американски медии“ с цел изразходване на бюджет, който е „минимален“ в сравнение с общия пазарен бюджет. През декември обаче федерален съдия отхвърли делото, като каза, че обвиненията не са достатъчно подкрепени. След съдебни спорове същият съдия в петък отхвърли искането на „МакДоналдс“ за прекратяване на делото и така му даде зелена светлина.
„Неоснователните твърдения на ищците пренебрегват както законните бизнес причини на McDonald's да не инвестират повече в техните канали, така и дългогодишните бизнес отношения на компанията с много други партньор, притежаващи разнообразни продукти“, каза тя.
)