ИАТА остава загрижена и за цените на керосина, които продължават да са много високи и да са "предизвикателство за авиокомпаниите" според Уили Уолш.
Световният трафик, изразен в приходи от пътнико-километри (RPK), е достигнал 74,6 на сто от кредкризисното ниво, съобщи в комюнике организацията, добавя БТА.
Секторът на въздушните товарни превози се е развил през юли до 3,5 на сто под нивото от 2019 година заради спада в поръчките, според ИАТА.
Този резултат, получен в средата на ключовия летен сезон, свидетелства за ускорение спрямо юни, когато секторът си възвърна 70,8 на сто от приходите от пътнико-километри, регистрирани през 2019 година.
Генералният директор на МАВТ Уили Уолш прие със задоволство продължаващото "силно" възстановяване на сектора, отбелязвайки, че "някои пазари се доближават до предпандемичните си равнища".
Началото на лятото бе белязано в Европа и САЩ от множество закъснения, опашки и отмяна на полети заради недостиг на персонал. Секторът пострада и от стачки за увеличение на заплатите и по-добри условия на труд.
Авиотранспортът се е върнал през юли до три четвърти от равнището, отчетено през същия месец на 2019 година - преди да се разрази пандемията от коронавирус, която разби сектора, обяви днес Международната асоциация за въздушен транспорт - МАВТ (IATA), цитирана от Франс прес.
Макара че международните маршрути остават назад с 67,9 на сто от равнището през 2019 година и при тях е регистриран растеж спрямо юни (65 на сто). Те са блокирани най-вече от ситуацията в Азия, където някои страни все още не са отворили напълно границите си.
Най-добри показатели са отчетени при вътрешните линии с 86,9 на сто от от приходите от пътнико-километри от 2019 година през юли спрямо 81,4 на сто през юни благодарение на подема на трафика в Китай след пролет, характеризираща се с редица ограничения на движението.
)