Гешев още веднъж подчерта, че всяка институция трябва да си върши работата в своите законови правомощия и уточни, че е изключително важно взаимодействието както между отделните институции, така и между отделните власти в страната.
Главният прокурор информира, че е издал до наблюдаващите прокурори методически указания по две основни направления. Първото е свързано с по-сериозното разграничаване между непредпазливост и умишлено престъпление.
От своя страна Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че пътната безопасност в страната е сериозно неглижирана от институциите.
По време на дискусията стана ясно, че по пътищата у нас към момента се извършва спешна рехабилитация - подмяна на пътни знаци, полагане на маркировка.
По думите му, за разлика от другите вид престъпления, проблемът с пътните произшествия може да се реши с повече усилия, ясна визия и желание този проблем наистина да бъде овладян.
Абсолютна нарушена координация между институциите – те не си говорят, и жертва сме ние, хората, които се движат по пътищата, каза той.
Има законодателни пропуски, които също не представляват интерес през годините. Решаването на тези проблеми зависи от МВР, АПИ, Народното събрание и кой ли още не. Важно е да има диалог и координация между институциите и властите, посочи Гешев.
Много трудно български магистрат може да обясни защо се квалифицира като непредпазливо деяние пътен инцидент, след като шофьорът е седнал зад волана пиян и дрогиран, тоест той съзнателно се е поставил в това състояние, обясни Гешев.
Това е важно, защото пътната обстановка също влияе, не са само действията на водачите и изправността на превозното средство, отбеляза главният прокурор.
За мен пътната безопасност е изключително важна. Моето разбиране е, че никоя институция не може да бъде силна, ако е сама. За да се намали пътният травматизъм и за да спре тази война по пътищата, трябва работа на много институции. Това заяви главният прокурор Иван Гешев по време на дискусия за подобряване на пътната безопасност, предаде репортер на Novini.bg
Втората насока е да бъдат възлагани автотехнически експертизи за това дали пътните условия са оказали влияние при възникнало пътно произшествие. Гешев разясни, че подобна практика се прилага рядко, но се надява, че с издадените указания това ще се промени.
Милчев разясни, че основният проблем при пътните инциденти у нас е проблемът със състоянието на пътищата, заради които шофьорите допускат толкова много грешки. В тази връзка той посочи, че от Института са разработили пътна карта, базирана на шведския модел.
В тази тежка икономическа и политическа ситуация българските граждани не заслужават това, което им се случва (войната по пътищата, бел. ред.). Това може да бъде избегнато и да бъдат подобрени резултатите. Това че сме водещи в Европа по катастрофи се дължи на голяма степен на липсата на взаимодействие между институциите. Проблемите се дължат на безхаберието, просто защото никой не го интересува тази тема. Интересът е само когато възникне някое тежко произшествие и загинат хора, коментира главният прокурор на България.
Ние продължаваме да бъдем най-опасната страна в Европейския съюз за пътуване по пътищата, с малки изключения на моменти от страна на Румъния. Зачестилите произшествия дават ясна предпоставка да заключим, че има реална опасност за националната ни сигурност, допълни още експертът.