В разделителната ивица, непосредствено след площадката за отдих, е поставен нов знак Г1 - „Движение само направо след знака“, задължаващ пътуващите по основното направление да карат само направо.
От АПИ не коментираха заведения иск и поставените въпроси, относно настилката, маркировката и сигнализацията в съответния пътен участък към момента на катастрофата.
Представители на Областно пътно управление – Перник са съдействали чрез осигуряване на организация за безопасност на движението по време на огледа от вещото лице, извършен вчера.
Трагичният инцидент се случи в района на пернишкото село Боснек, на автомагистрала (АМ) „Струма“. Автобусът с регистрация в Скопие, пътуващ от Турция за Република Северна Македония, катастрофира и се запали. Седем души оцеляха.
„Нашето твърдение е, че пътят е бил некачествен и отговорност има Агенция „Пътна инфраструктура“, коментира Димитров. Според него е допуснато пътният участък да съществува с редица дефекти по него.
Направен е оглед от вещо лице, назначено от Районен съд - Перник, на участъка, в който на 23 ноември 2021 г. се случи пътен инцидент с автобус от Република Северна Македония, при който загинаха 45 души. Огледът е извършен на 25 август и е във връзка със заведено гражданско дело срещу Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) от част от пострадалите и наследници на загинали в произшествието, съобщи за БТА техният адвокат Николай Димитров.
На 20 януари т.г. от районния съд в Перник съобщиха, че е образувано гражданско дело за обезпечение на доказателства относно трагичния инцидент на автомагистрала "Струма". Това са доказателства, за които съществува опасност да бъдат загубени, или събирането им в хода на бъдещо исково производство да бъде затруднено. Допуснати са експертизи относно състоянието на пътния участък, включително наличната пътна маркировка, мантинели и пътни знаци.
Потърсени за коментар, от АПИ заявиха, че за повишаване на безопасността на движение по АМ „Струма“ в участъка между пътните възли „Боснек“ и „Старо село 1“ в началото на 2022 г. пътната сигнализация при 31-ви км е била подменена с нови пътни знаци. Фолиото на буфера в началото на ограничителната система е сменено с по-висок клас, за да има същата светлоотразителност като останалите знаци. Монтирани са допълнителни знаци Е18 - „Вода за пиене“. Знаци има на отбивката на площадката за отдих, 250 метра и 1000 м преди нея.
Искът срещу АПИ е за 750 хиляди евро. Тезата на адвокат Димитров е, че към момента на катастрофата е имало редица технически неизправности по пътното платно, заблуждаващи маркировка и знаци, некачествени мантинели и асфалт, които фактори са оказали влияние за случването на инцидента. Вещото лице трябва да изготви съдебно-техническата експертиза до няколко месеца. По време на огледа са извършени редица замервания с цел да се установи налице ли са несъответствия и неизправности в пътната мрежа.
От АПИ обясняват още, че буферът е елемент за начало на ограничителната система, която се монтира при опасност с цел разделяне на транспортните потоци и отбивки. Той е самостоятелен елемент за пътна безопасност, който олекотява евентуален удар на превозното средство при пътно произшествие. Инсталираният буфер е от най-висок клас и осигурява безопасното начало на ограничителната система, защитаваща спрелите автомобили на отбивката за отдих. Ограничителната система зад буфера може да задържа камион от 38 тона, допълват от пътната агенция.
)