Азиатско-тихоокеанският регион, Латинска Америка, Близкия изток и Африка също са засегнати.
Американският гигант "Майкрософт" (Microsoft) засега не е обвявал увеличение на цените на конзолите си "ЕксБокс" (Xbox).
Причината, поради която "Сони" няма да вдигне цените и в САЩ, не бе уточнена, въпреки че инфлацията във водещата световна икономика също е много висока.
Цените нарастват "с незабавен ефект" и във Великобритания, Китай, Австралия, Мексико и Канада, а в Япония няма да бъдат увеличавани до 15 септември.
Цените на Пи Ес 5 (PS5) в Европа се повишават с 10 на сто до 549,99 евро за конзола с дисков четец и с 12,5 на сто до 449,99 евро за дигиталната версия, се посочва в комюнике, публикувано на официалния блог на "Плейстейшън".
"Заради трудните икономически условия взехме нелекото решение да увеличим препоръчителните продажни цени на дребно за Пи Ес 5 в различни страни", добави той, уверявайки, че тази стъпка е била необходима.
Японската компания "Сони" (Sony) обяви днес, че повишава продажните цени на игровите конзоли "Плейстейшън 5" (Playstation 5) на по-голямата част от пазарите си с изключение на САЩ, изтъквайки като причина инфлацията и неблагоприятно влияние на обменните курсове, съобщава БТА.
Шефът на подразделението за видео игри на "Сони" напомни, че приоритетът на компанията продължава да е подобряването на производството на конзолите Пи Ес 5, страдащо от постоянните нарушения по веригите за доставки, което често затруднява достъпа на потребителите до продуктите.
"Наблюдаваме високите равнища на инфлация, както и влиянието на отрицателните обменни курсове, които засягат потребителите и поставят редица промишлени сектори под натиск". Така Джим Райън, шеф на "Сони интъректив ентъртейнмънт" (Sony Interactive Entertainment), подразделението за видео игри на групата, оправда решението.
Колкото до другия японски гигант във видео игрите - "Нинтендо" (Nintendo), президентът му Шунтаро Фурукава заяви преди десетина дни пред в. "Никкей", че групата му за момента не възнамерява да повишава цените на конзолата си "Суич" (Switch) въпреки нарасналите производствени и дистрибуционни разходи. "Искаме да избегнем изключването на потребителите" , каза той.
)